تجارت نیوز به دیواری برای ثبت توهین ها ودشمنی ها تبدیل نشود این دوره٬دوره ادب وهمکاری باشد

تجارت نیوز به دیواری برای ثبت توهین ها ودشمنی ها تبدیل نشود این دوره٬دوره ادب وهمکاری باشد
تجارت نیوز اگر تبدیل به دیوار های کوچه و خیابان شود و هر کس هر چه دلش خواست بر آن بنویسد مسلما جایگاه خود را در میان هیات های نمایندگان و اعضای اتاق ها از دست خواهد داد.

عضو شاخص هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران در دوره قبل با ارسال پیامی به «تجارت نیوز» بر لزوم درست سخن گفتن وادب توسط فعالان حوزه بازرگانی تأکید ودر موردواکنش های پیام تبریک دکتر حمید حسینی به هیأت رئیسه جدید اتاق ایران توضیحاتی ارایه کرد.

 

 


نوشته کوتاه آقای فزونی این گونه آغاز شده است:« انتظار نمی رفت که سایت تجارت نیوز به محلی برای تخریب شخصیت ها تبدیل شود. آزادی بیان و اطلاع رسانی اگر چه مرتبه ای بسیار والا دارند ولی دارای چارچوب های خاصی نیز هستند. تجزیه و تحلیل عقاید را می توان قبول و از آن استقبال کرد ولی توهین به افراد به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 


به اعتقاد عضو سابق هیأت نمایندگان اتاق تهران٬ «لحن استهزای نویسنده خبر که می بایست بی طرف بوده و رعایت حرمت همگان را داشته باشد جای سوال دارد. عبارت (در حالی که هیأت رییسه جدید اتاق ایران وارد پنجمین روز کاری خود شده است ) بیان کننده این نظر است که دیر شده و این تبریک باید زودتر گفته می شد و نه پس از پنج روز. ایکاش نویسنده محترم می دانستند که هیات مرکزی خواستاران تحول پس از تعطیلات تشکیل جلسه داد و پس از بحث و گفت وگو به آقای سید حمید حسینی رئیس فراکسیون خواستاران تحول در اتاق تهران و خزانه دار آن اتاق ماموریت داد که به هیئت رئیسه اتاق ایران که حداقل چهار نفر از آنان در انتخابات مورد تائید گروه خواستاران تحول بودند تبریک بگوید.

 


وی این پرسش را مطرح کرده است که «آیا کار کردن بر اساس خرد و نظر جمعی تعجب آور است و باید به سخره گرفته شود؟»

 


دریاد داشت دکتر فزونی آمده است:« آقای حسینی چه گفته اند که از قیمومیت ایشان بر اموال اعضای اتاق صحبت می کنید؟ کدام یک از افرادی که با عناوین دکتر و مهندس از آنان نام برده شده دارای چنین مدارکی نیستند؟» ودر ادامه توصیه کرده است که « بیاید سعی کنیم که با یکدیگر بدرستی سخن بگوئیم و به قول جناب آقای مهندس خاموشی این دوره را دوره ادب و همکاری بنامیم . والا گفتمانمان روز به روز خصمانه تر شده و سرانجام به بن بست خواهیم رسید.»

 


درادامه توضیح آقای فزونی آمده است:« از بزرگان سایت تجارت نیوز هم برادرانه می خواهم قدری در نوشتن گفته ها دقت کنند و هر آنچه را نقل کنند که تحلیل عقاید و نظرات است. این سایت امروزه سعی می کند که در برگیرنده و ناشر باور ها و بینش های اعضای اتاق های بازرگانی باشد و بسیاری هم از این امر استقبال می کنیم. ولی اگر تبدیل به دیوار های کوچه و خیابان شود و هر کس هر چه دلش خواست بر آن بنویسد مسلما جایگاه خود را در میان هیات های نمایندگان و اعضای اتاق ها از دست خواهد داد. امید آن که این سایت تا ابد در کنار اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن کشور باقی بماند و ما نیر راه و رسم آزادی بیان را بیشتر بیاموزیم. » نوشته دکتر فرهاد فزونی با این جمله به پایان رسیده است:« از خدا جوئیم توفیق عمل.»

 


توضیح تجارت نیوز:

 


از آقای دکتر فرهاد فزونی عزیز که جای خالی ایشان درهیأت نمایندگان اتاق های تهران وایران کاملا احساس می شود٬تشکرمی کنیم وهمان گونه که ایشان برادرانه توصیه رعایت اخلاق کرده اند٬ماهم قول می دهیم درحیطه اطلاع رسانی بیشتر وبیشتر اخلاق را رعیات کنیم. البته اشاره ایشان بیشتر به پیام های زیر خبر است که توسط خوانندگان سایت عنوان شده است.رویه تجارت نیوز ایجاد ارتباط تعاملی با خوانندگان است وما سعی می کنیم نوشته هیچ فردی را سانسور٬مخدوش ودستکاری نکنیم اما همان گونه که در رویه سایت مشهود است٬پیام های توهین آمیز را حذف ونام افراد را اگر درمظان اتهام یا توهین قرار گیرند٬از متن محو می کنیم.

 


مأموریت ما نقادی در حوزه بازرگانی است و با وجود فشارها وحرف وحدیث های فراوان٬سعی درحفظ این رویه داریم. همه اعضای هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی کشور مورد احترام ما هستند اما با اجازه همه بزرگان٬سعی داریم جای خالی رسانه های منتقد را درحوزه بازرگانی پر کنیم.به طور قطع اطمینان شما به اخبار ونوشته های این سایت بزرگ ترین سرمایه ما به شمار می رود وامیدواریم در حفظ این سرمایه موفق وپیروز باشیم.

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۶:۵۵
اتحادیه |
تعداد بازدید : ۱,۸۱۱