علت اختلال تولید بنزین یورو۴ در پالایشگاه شازند این هفته اعلام می‌شود

علت اختلال تولید بنزین یورو۴ در پالایشگاه شازند این هفته اعلام می‌شود
نماینده مردم اراک در مجلس از بررسی دلایل توقف مکرر تولید در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک - به عنوان بزرگترین واحد تولید کننده بنزین یورو۴ در کشور- و اعلام آن در هفته جاری خبر داد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه‌ای با قائم مقام شرکت مل پالایش و پخش درباره توقف مکرر تولید در واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند داشته است گفت: در حال حاضر نمی‌توان علتی را برای اتفاقات رخ داده اعلام کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در هفته جاری بعد از بررسی‌های مورد نیاز در این زمینه علت توقف در واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند مشخص خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو4 تولید می‌کند که حجم زیادی از این بنزین در پایتخت توزیع می‌شود.

تولید واحد آر.اف.سی.سی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک از اردیبهشت امسال دائماً دچار اخلال شده است و در برخی مواقع تولید بنزین یورو4 آن به نصف کاهش یافته است. خسارت توقف هر روز تولید این واحد برابر با 1.5 میلیون دلار است.

علاوه بر این حواث رخ داده موجب هدر روی 450 تن کاتالیست شده است که در این بخش هم هزینه‌ای حدود شش تا هفت میلیارد تومان به کشور تحمیل شده است.

۶ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۷۵۰