ایران قطب متانول خاورمیانه

ایران قطب متانول خاورمیانه
صادرات متانول پتروشیمی فن آوران به بیش از ٦٠٠ هزار تن رسید
  • مدیرعامل پتروشیمی فن آوران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ٧١٠ هزار تن متانول در این پتروشیمی تولید و بیش از ٦٠٠ هزار تن آن صادر شده است.
  • علی نظر پور در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که پتروشیمی فن آوران به دلیل کمبود خوراک چند ماهی است که با ٦٥ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت است، گفت: در صورت تامین خوراک گازی توان بالا رفتن سریع ظرفیت تولید به بیش از ٩٠ درصد در این پتروشیمی وجود دارد.

    وی با یادآوری این که در هشت ماه نخست امسال پتروشیمی فن آوران با ١٠٨ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت کرده است، گفت: با وجود کمبود خوراک تاکنون بیش از ١٠٢ درصد برنامه ریزی صورت گرفته تولید این پتروشیمی محقق شده است.

    مدیرعامل پتروشیمی فن آوران با اشاره به تولید روزانه دو هزار و ٨٥٠ تن متانول و ٤٣٠ تن اسید اسیتیک در این پتروشیمی، گفت: ٩٠ درصد از محصولات تولید شده این پتروشیمی به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر می شود.

    نظر پور با اشاره به طرح توسعه پتروشیمی فن آوران و ساخت واحد تبدیل متانول به پروپیلن گفت: هم اکنون مهندسی پایه این طرح به همراه لیسانسهای لازم تهیه شده و سرمایه ٢٠٠ میلیارد تومانی مورد نیاز آن از سوی بانکهای داخلی و نیز افزایش سرمایه سهامدارن این پتروشیمی تامین می شود.

۱۶ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲
شانا |
تعداد بازدید : ۸۸۳