رئیس سازمان بورس خبر داد

رئیس سازمان بورس خبر داد
پالایشگاه‌ها به بورس بر می‌گردند؛ خوراک ۱۳ سنتی تغییر می‌کند
محمد فطانت افزود: نماد پالایشگاه ها حدود یکسال است که  در تابلوی بورس مسدود شده است و امکان معامله ندارد و بازار ابهام هایی داشت.

وی گفت : با مصوبه دیشب دولت رفع ابهام و امکانی فراهم می شود تا پالایشگاهها کیفیت  تولیدات خود را در یک دوره  پنج ساله ، مطابق با استانداردهای زیست محیطی ارتقا دهند.

فطانت افزود : جریمه هائی که دولت می توانست اعمال کند در جهت منافع سرمایه گذاری بخشیده شد.

وی گفت : تقسیم سود شرکت های پالایشی  با حفظ منافع  سهامداران در نظر گرفته می شود و طرح هایی که  ارزش افزوده ایجاد می کند از منافع این مصوبه بر خوردار می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : با رفع  ابهام و نگرانی بازار سرمایه ، امکان معامله شرکت های پالایشی فراهم می شود.

وی افزود : البته نیاز است شرکت های پالایشی برای ارائه اطلاعات دقیق و افشای ان به عموم مردم همت کنند.

فطانت گفت : رفع دغدغه عموم سهامدران و موانعی که موجب ریسک سیستماتیک بازار می شود در اولویت است.

رئیس سازمان بورس  و اوراق بهادار اظهار داشت : شش شرکت پالایشی در بورس و فرابورس داریم که جزء راهبرهای پالایشی کشور است و همه انها مشمول مصوبه جدید خواهد شد.

فطانت افزود : در روزهای اخیر درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها تصمیم گرفته شد از نرخ ثابت 13 سنت به یک فرمول بلندمدت برسیم که کارشناسان مربوط اطلاع رسانی می کنند و ارقام جدید مناسب تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: درکمیته ثبات بازار تلاش می کنیم یک یک صنایعی را که به دلایلی مختلف ریسکی را به بازار تحمیل می کند ، شناسایی کنیم و تا حد ممکن ریسک ها را کاهش دهیم.

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۷:۲۹
خبرگزاری تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۱۷