معاون وزیر نفت اذعان کرد

معاون وزیر نفت اذعان کرد
استفاده از بنزین پتروشیمی در یک مقطع زمانی درست و منطقی بود
منصور معظمی در همایش مسئولیت اجتماعی شرکت در صنعت پتروشیمی گفت: سالها ملقمه‌ای به اسم بنزین تولید و عرضه کردیم مسئولیت اجتماعی ما در این شرایط چه می‌شود؟ اگر واردات بنزین نسبت به استفاده از ریفورمیت پتروشیمی‌ها توجیه اقتصادی دارد منطق ایجاب می‌کند که بنزین مورد نیاز را وارد کنیم. 

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری ادامه داد: در آن سال‌ها استکبار جهانی با ایجاد محدودیت برای واردات بنزین سعی کرد کشور را با مشکل مواجه کند در آن شرایط استفاده از بنزین پتروشیمی برای تامین نیاز داخل کاری درست بود اما ادامه آن توجیه اقتصادی، عقلی و سیاسی ندارد. دلواپس چه هستید؟ تولید بنزین یورو 4 و یا واردات بنزین یورو 4 یک مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود. 

معظمی بر تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه کشور ساختار رگولاتوری تصویب خواهد شد، گفت: شرکتهای واگذار شده باید به حاکمیت وزارت نفت تن دهند، نمی‌شود پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی خوراک دریافت کنند اما پول آن را پرداخت نکنند. 

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت ماهانه معادل 1.2 میلیارد دلار در ماه هزینه یارانه‌های نقدی را پرداخت می‌کند یادآور شد: این منبع مالی از راه دریافت هزینه خوراک واحدهای پالایشی و پتروشیمی تامین می‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: درست نیست که وزارت نفت برای دریافت هزینه خوراک به شیوه‌های متوسل شود که نه زیبنده واحدهای پالایشی و پتروشیمی است و نه زیبنده وزارت نفت. در واقع مسئولیت اجتماعی حکم می‌کند که این واحدها به وظیفه خود عمل کنند چرا که آنها بنگاه اقتصادی محسوب می‌شوند و باید تابع قانون تجارت باشند. مسئولیت اجتماعی یک رابطه دو طرفه محسوب می‌شود. 

معظمی در پایان با بیان اینکه خصوصی‌سازی قدرت انهدام صنعت پتروشیمی شد گفت: بحث مسئولیت اجتماعی و خصوصی‌سازی در صنعت پتروشیمی به فراموشی سپرده شد که سعی می‌کنیم این موضوع را دوباره احیاء‌کنیم.

۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۷:۳۰
تعداد بازدید : ۷۵۴