معاون وزیر نفت:

معاون وزیر نفت:
بخش خصوصی سهم بیشتری در توسعه پالایشگاههای سیراف دارد
  • معاون وزیر نفت گفت: از میان برندگان ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف بخش خصوصی سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.
  • منصور معظمی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که بخش خصوصی بیشترین سهم را درساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف دارد، افزود: برخی پیمانکاران که از آنها به عنوان شبه ‌دولتی یاد می‌شود، پیمانکاران توانمندی هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، اما می‌توان شرایطی را فراهم کرد که پروژه ‌ها در شرایط رقابتی واگذار شود.

    معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با یادآوری این که برای ساخت این پالایشگاهها ٥٤ شرکت در قالب ٣٥ کنسرسیوم که صلاحیت فنی و مالی آنها تایید شده حضور پیدا کردند، افزود: با توجه به استقبالی که از این فراخوان صورت گرفت، قرار است همه طرحهای آینده صنعت نفت نیزاز طریق فراخوان عمومی به پیمانکاران و سازندگان اعلام شود.

    به گزارش شانا، پس از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بسیاری توسعه این پالایشگاهها را غیر اقتصادی عنوان کردند که در این زمینه بیژن زنگنه، وزیر نفت عنوان کرد:  کاهش قیمت جهانی نفت تاثیری بر توجیه اقتصادی احداث این پالایشگاههای میعانات گازی ندارد و بدون شک روند ساخت این پالایشگاهها مطابق با برنامه زمان بندی پیش می رود.

۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۷۰۳