افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران به آسیا در سال ۲۰۱۴

افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران به آسیا در سال ۲۰۱۴
واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در سال گذشته میلادی حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در ۳ سال گذشته رسید.
به نقل از رویترز، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در سال گذشته میلادی 19.8 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در 3 سال گذشته رسید.
بر اساس آمارهای دولتی و پیگیری آمد و شد تانکرها، واردات نفت 4 مشتری عمده نفت ایران یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی از ایران در سال 2014 به طور متوسط به 1.12 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم بیشترین رقم از سال 2011 تاکنون است، یعنی زمانی که ایران بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز نفت صادر می کرد.
افزایش واردات نفت چین و هند از ایران در سال گذشته پس از کاهش بخشی از تحریم های اقتصادی در پایان سال 2013، بیشتر از کاهش خرید نفت ژاپن و کره جنوبی از این کشور بود.
صادرات نفت ایران به آسیا در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22.1 درصد افزایش یافت و به 1.21 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از ماه می تاکنون بود. این افزایش ناشی از جهش قابل توجه خرید نفت هند و افزایش تقاضای زمستانی بود.
منابع آگاه هفته گذشته گفتند، هند از پالایشگاه های خود خواسته است تا در طی دو ماه آینده واردات نفت از ایران را کاهش دهند تا خرید نفت این کشور از ایران در سطح سال گذشته باقی بماند.
کمیته امور بانکی سنای آمریکا روز پنجشنبه طرحی را ارائه کرد که تحریم ها علیه ایران را تشدید می کند، اما با توجه به تهدید اوباما به وتوی مصوبه های تحریم ایران، انتظار نمی رود این طرح حداقل تا 24 مارس به رای گذاشته شود.
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۱,۰۹۱