کارگران 9 پالایشگاه آمریکا اعتصاب کردند

کارگران 9 پالایشگاه آمریکا اعتصاب کردند
کارگران 9 پالایشگاه‌ و کارخانه‌ مواد شیمیایی در آمریکا برای تحت فشار گذاشتن شرکتهای نفتی به موافقت با قراردادهای جدید کاری اعتصاب کردند.

 به نقل از رویترز، این اعتصاب اولین مورد از سال 1980 در حمایت از قرارداد جدید کاری کشوری است و کارخانه‌هایی را شامل میشود که حدود 10 درصد ظرفیت پالایشگاهی ‌آمریکا را تشکیل می‌دهند.

این اعتصاب در شرایطی است که کاهش بهای نفت شرکتهای نفتی را مجبور به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود کرده است.

اتحادیه کارکنان بخش پالایشگاهی آمریکا اعلام کرد شرکت رویال داچ شل مذاکره کننده اصلی طرف اتحادیه پس از مخالفت اتحادیه با پیشنهاد پنجم این شرکت مذاکرات را ترک کرده است.

لئو جرارد رییس اتحادیه کارکنان پالایشگاه‌های آمریکا گفت: شل با ارائه یک پیشنهاد مناسب به ما مخالفت و میز مذاکره را ترک کرد. ما چاره ای نداریم جر اینکه توقف فعالیتهای خود را اعلام کنیم.

این در حالی است که شل مایل به از سرگیری گفتگوها است.

این شرکت افزود: ما به حل اختلافات با اتحادیه در مذاکرات متعهد هستیم و امیدواریم که مذاکرات هر چه زودتر از سر گرفته شود. این درحالی است که شرکت شل برنامه مقابله با اعتصاب را در کارخانه خود در تگزاس فعال کرده تا فعالیت‌ها روند عادی خود را داشته باشد.

دیگر شرکت‌ها اعلام کردند که از مدیران آموزش دیده خواسته اند تا از کارکنان جانشین استفاده کنند تا این اعتصاب باعث افزایش قیمت بنزین نشود.

شرکت تسورو اعلام کرد: مدیریت در حال اداره پالایشگاه این شرکت در کالیفرنیا است و مدیران ظرف 24 تا 48 ساعت آینده فعالیت‌ها را از کارگران در کارخانه واشنگتن تحویل می‌گیرند.

این شرکت افزود: پالایشگاه کالیفرنیا که تحت فعالیت‌های تعمیر و نگهداری قرار دارند تعطیل خواهد شد.

اتحادیه کارگران بخش پالایشگاه‌های آمریکا اعلام کرد، علاوه بر شل و تسورو اعتصاب‌هایی در سه کارخانه متعلق به شرکت ماراتن پترولیوم در تگزاس، کنتاکی و لیوندل بازل در حوالی هوستون برگزار شده است. دستکم دو کارخانه در این فهرست سابقه وقوع اعتصابات خونبار را دارد.

یکی از اعضای اتحادیه که خواست نامش نشود گفت:‌ این اعتصاب به خوبی پیش می رود و ما نگران نتیجه معکوس آن نیستیم.

قرارداد کاری کارگران پتروشیمی آمریکا که در حال انقضاء است شامل حال حدود 30 هزار کارگر ساعتی در کارخانه‌های این کشور می‌شود که دو سوم ظرفیت پالایشگاه های آمریکا را تشکیل می دهند.

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲
ایسنا |
تعداد بازدید : ۶۰۲