وزیر خارجه عمان: ایران و آمریکا به سمت یک توافق هسته‌ای در حرکتند

وزیر خارجه عمان: ایران و آمریکا به سمت یک توافق هسته‌ای در حرکتند
وزیر خارجه عمان گفت که به توافق هسته‌ای بین واشنگتن و تهران تا پایان مارس خوشبین است و این طرفین به سمت یک توافق در حال حرکتند.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان در پاسخ به خوش بینی اش از تحقق توافق هسته‌ای بین واشنگتن و تهران تا پایان ماه مارس گفت: من خوشبینم زیرا این دو به سمت توافق چه در ماه مارس یا در جولای پیش می‌روند. بنابراین توافق در راه است زیرا برای همه سودمند است.

وی همچنین درباره روابط مسقط با تهران در صورت شکست این توافق گفت: هیچ کدام از طرفین به فکر جایگزین توافق نیستند، آنها به سمت توافق در حال حرکتند و عمان به هیچ وجه طرف هیچ کس را نمی‌گیرد، بلکه سعی می‌کند به طرفین بر اساس آنچه که برایشان خوب است، کمک کند.

یوسف بن علوی در ادامه گفت: کاری که عمان برای نزدیکی دیدگاه‌ها بین غرب و ایران انجام می‌دهد به خاطر این است که این منطقه و مناطق دیگر در صلح زندگی کنند.

وزیر خارجه عمان افزود: این توافق در نوع خود بی نظیر است زیرا در گذشته همچین اتفاقی صورت نگرفته است و در آینده نیز هرگز اجازه به وجود آمدن چنین بحران نمی‌دهد. این توافق یک دیوار قوی بین ثبات و بحران است.

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۲۴
تعداد بازدید : ۵۵۴