دولت، فرآورده های نفتی باکیفیت را براساس فرمول جدید خریداری می کند

دولت، فرآورده های نفتی باکیفیت را براساس فرمول جدید خریداری می کند
هیئت دولت با صدور مصوبه ای، خرید محصولات باکیفیت پالایشگاهها را بر اساس فرمول جدید تضمین کرد. بر اساس این مصوبه پالایشگاهها درصورت اختصاص ٣٠ درصد سود سالانه خود برای اجرای طرحهای کیفی سازی، مشمول این مصوبه خواهند شد.

عباس کاظمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: هیئت دولت اخیرا با صدور مصوبه ای، فرصتی پنج ساله (تا پایان ١٣٩٨) به منظور اجرای طرحهای کیفی سازی و بهبود فرآورده های تولیدی برای شرکتهای پالایش نفت مشخص کرده است.

کاظمی، مهمترین هدف از این اقدام را ایجاد انگیزه برای پالایشگاهها به منظور اجرای طرحهای کیفی سازی اعلام کرد و گفت: تعهد پالایشگاهها به اجرای طرحهای کیفی سازی موجب خواهد شد تا فرصتهای شغلی جدید و بیشتری نیز برای مهندسان مشاور و پیمانکاران طرحهای پالایشی ایجاد شود.

وی با بیان این که اجرای این مصوبه به رعایت شروطی از سوی پالایشگاهها منوط است، اظهار کرد: پالایشگاهها موظف شده اند، در مدت پنج سال، هر ساله ٣٠ درصد از سود شرکت را به اجرای طرحهای کیفی اختصاص دهند؛ و این امر باید مورد تایید شرکت ملی پالایش و پخش قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: در صورتی که پالایشگاهها ٣٠ درصد سود سالانه خود را صرف اجرای طرحهای مربوط کنند و این کار نیز به تایید شرکت پالایش و پخش برسد، بر اساس فرمول جدید، فرآورده های کیفی از آنها خریداری می شود.

وی تصریح کرد: اگر پالایشگاه شروط اجرای طرحها و اختصاص ٣٠ درصد سود برای طرحهای کیفی سازی را رعایت نکنند، در پایان هر سال محصول تولیدی آنها کیفی محاسبه نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: این مصوبه به اجرای پروژه های کیفی از سوی پالایشگاه ها بر اساس یک ضابطه و فرمول مناسب کمک خواهد کرد.

به گزارش شانا، در جلسه ٢٨ دیماه امسال، هیئت دولت، مصوبه کمیته ثبات بازار سرمایه در خصوص کیفی سازی فرآورده های نفتی پالایشگاهها را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، برای شرکت های پالایشی برای ارتقاء کیفیت فرآورده های اصلی و سوخت هوایی آنها یک دوره ٥ ساله تعیین شده است.

برپایه این مصوبه، در صورتیکه شرکتهای پالایشی مطابق برنامه زمانبندی مورد تأیید و نظارت وزارت نفت، حداکثر در یک دوره پنج ساله (تا پایان ١٣٩٨) شاخصه‌های اصلی کیفیت پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی را براساس استانداردهای وزارت نفت، ارتقاء و هر ساله با تصویب مجمع عمومی خود، حداقل به میزان ٣٠ درصد از سود سالانه را به حساب اندوختۀ سرمایه‌ای جهت اجرای پروژه کیفی‌سازی منظور نمایند،وزارت نفت مکلف است مبنای محاسبه قیمت ٥ فرآورده‌ اصلی و سوخت هوایی را مطابق سال ١٣٩٣ بدون اعمال کیفی سازی تعیین کند.

۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۷:۰۲
شانا |
تعداد بازدید : ۹۴۴