صادرات غیر نفتی در گرو توسعه پتروشیمی ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع پتروشیمی با محوریت سیاستهای اقتصاد مقاومتی سبب افزایش صادرات غیر نفتی می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع پتروشیمی با محوریت سیاستهای اقتصاد مقاومتی سبب افزایش صادرات غیر نفتی می شود.

به گزارش شانا، جلیل جعفری بنه خلخال با بیان این که توسعه صنایع پتروشیمی همواره مورد حمایت مردم در خانه ملت است زیرا این صنعت ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی و اشتغال دارد، افزود: مزیتهای این صنعت در بخشهای مختلف مانند ارز آوری، صادرات غیر نفتی و در نهایت رشد اقتصادی قابل ارزیابی است.

وی به توسعه خط لوله اتیلن غرب اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن برنامه های پیش بینی شده برای پتروشیمی در استانهای در مسیر خطوط لوله و همجوار، مردم منطقه از مزیتهای این صنعت بهره مند شوند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حجم کارهای که در گذشته انجام شده است، افزود: ایران کشوری قوی است و این ویژگی در ابعاد مختلف وجود دارد. بنابراین لازم است با همکاری دستگاههای مسئول، تنگناهای اقتصادی رفع شود. از این رو توسعه پایدار در قالب طرحهای مانند پتروشیمی ها و سایر اثربخش است.

جعفری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره لزوم رفع خام فروشی و وابستگی به درآمدهای آن گفت: مباحث اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی می تواند راهبرد جدایی بودجه از درامدهای نفتی را شتاب دهد. از این رو باید تلاش کرد صادرات غیر نفتی جایگزین فروش نفت خام شود در این میان صنایع پایین دستی پتروشیمی نقش موثری خواهند داشت.
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۵۵
تعداد بازدید : ۷۰۸