تشریح جزییات افزایش صادرات نفت گاز ایران به بازارهای بین المللی

تشریح جزییات افزایش صادرات نفت گاز ایران به بازارهای بین المللی
صادرات نفت گاز (گازوییل) ایران به بازارهای هدف بین المللی،از اسفندماه امسال افزایش می یابد و از سال آینده عملیاتی می شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده برای افزایش تولید این فرآورده نفتی در پالایشگاههای کشور، همچنین مطالعات بازاریابی فروش آن،صادرات نفت گاز از ایران به مقصد بازارهای بین المللی، از اسفند ماه امسال افزایش می یابد.

عباس کاظمی با بیان اینکه پیش بینی ما برای سال آینده ٢٠ میلیون لیتر مازاد گازوئیل علاوه بر مصرف داخلی است، افزود: با توجه به این ظرفیت می توانیم صادرات زمینی این فرآورده نفتی را به کشورهای عراق و افغانستان و از راه دریا نیز افزایش دهیم.

وی تولید کنونی گازوئیل در کشور را ١٠٠ میلیون لیتر اعلام و تصریح کرد:از این میزان حدود ٢٤ میلیون لیتر یورو ٤ است که در پالایشگاههای تهران و امام خمینی (ره) شازند تولید می شود.

به گفته کاظمی تا چند ماه دیگر نیز حدود ٣ میلیون لیتر گازوئیل یورو ٤ پالایشگاه لاوان به تولید کنونی اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: پالایشگاه بندرعباس نیز از شهریور سال آینده حدود ١٠ میلیون لیتر گازوئیل یورو ٤ تولید خواهد کرد که نقش بسزایی در افزایش صادرات این فرآورده نفتی خواهد داشت.

به گفته وی، هم اکنون پالایشگاه اصفهان نیز روزانه حدود ٢,٥ میلیون لیتر گازوئیل یورو ٤ جهت مصرف داخلی شهر اصفهان تولید می کند.

List of members1List of members1
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۵۸
شانا |
تعداد بازدید : ۶۳۵