کاهش قیمت سی ان جی در حال بررسی است

کاهش قیمت سی ان جی در حال بررسی است
طرح کاهش قیمت سی ان جی با هدف ایجاد انگیزه برای مصرف بیشتر آن و بی نیازی کشور از واردات بنزین در حال بررسی کارشناسی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این که هم اکنون مصرف سی ان جی در کشور معادل ١٨,٥ میلیون لیتر بنزین در روز است، افزود: در صورتی که این میزان به معادل ٢٥ تا ٢٦ میلیون لیتر برسد، در تامین سوخت ناوگان خودروی کشور خودکفا می شویم.

عباس کاظمی با اشاره به ظرفیت بلااستفاده در جایگاههای سی ان جی، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت روزانه معادل ٤٠ میلیون لیتر سوختگیری را در جایگاههای سی ان جی داریم و تلاش می کنیم با ایجاد انگیزه برای مردم، مصرف سی ان جی در سبد سوخت کشور افزایش یابد.

وی یکی از راههای افزایش مصرف سی ان جی را کاهش قیمت آن و ایجاد فاصله با بهای بنزین عنوان و تصریح کرد: هم اکنون در حال بررسی کارشناسی این موضوع هستیم که تا چه میزان می توانیم بهای سی ان جی را کاهش دهیم.

کاظمی همچنین از اطلاع رسانی وسیع و هدفمند برای مصرف این سوخت پاک در سبد انرژی کشور به عنوان یک عامل مهم در میزان مصرف از سوی مردم نام برد.

به گزارش شانا، پیشتر نیز مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا گفته بود: با توجه به افزایش قیمت بنزین آزاد و عرضه هر لیتر آن با نرخ یکهزار تومان) همچنین افزایش قیمت سی ان جی با نرخ هر مترمکعب ٤٥٠ تومان، مصرف سی ان جی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشت.

به گفته امیر وکیل زاده، پیشنهاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و وزارت نفت این است که اختلاف قیمت این دو فرآورده در سال آینده بیشتر (قیمت سی ان جی ٣٠ تا ٣٥ درصد کمتر از قیمت بنزین) شود و این مسئله به احتمال زیاد در سال ٩٤ عملی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بازنگری قیمتهای بنزین، سی ان جی و دیگر حاملهای انرژی مواردی هستند که تصمیم گیری درباره آنها به عهده دولت است.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰
شانا |
تعداد بازدید : ۷۴۳