فروش ١٣ دانش فنی تولید محصولات پتروشیمی به بخش خصوصی

فروش ١٣ دانش فنی تولید محصولات پتروشیمی به بخش خصوصی
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از امضای ١٣ قرارداد واگذاری دانش فنی در دو سال گذشته با بخش خصوصی خبر داد و گفت: از این میزان، هشت قرارداد در حوزه کاتالیست و پنج قرارداد در حوزه فرآیندهای شیمیایی بوده است.

اسماعیل قنبری، ظهر امروز (یکشنبه ١٩ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران از امضای قرارداد فروش لیسانس متانول و اچ تی دی پی در آینده نزدیک با بخش خصوصی خبر داد.

وی با بیان این که دانش فنی کاتالیستهای تولیدی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مقیاس صنعتی در مجتمعهای پتروشیمی بندر امام، شازند، شیمی بافت و خوزستان به تولید رسیده است، گفت: در مجموع در دو سال گذشته بیش از ٨١ میلیارد تومان دانش فنی به بخش خصوصی فروخته شده است.

وی با اشاره به افزایش ٢٠ میلیون تنی ظرفیت تولید متانول ایران در پنج سال آینده گفت: از این پس شرکت ملی صنایع پتروشیمی تنها به سرمایه گذارانی مجوز احداث واحدهای متانول در ایران را می دهد که بتوانند واحدهای پایین دستی آن را نیز همچون پروپیلن احداث کند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ساختار جدید این شرکت در قالب گروه های پلیمری، کاتالیستی، فناوریهای نوین و تجاری سازی اشاره کرد و گفت: بروزرسانی بسته های دانشهای فنی شرکت یکی از رویکردهای جدید ما شمار می آید.

قنبری با اشاره به این که شرکت بازل سوئیس در  یک دهه گذشته تعداد گریدهای دانش فنی خود را از ٥٠٠ به هزار و ٢٠٠ گرید رسانده است، گفت: برای کسب بازارهای جدید باید به سمت تجاری سازی و نیاز سنجی واحدهای پتروشیمی باشیم.

قنبری دانش فنی تولید متانول، تبدیل متانول به پروپیلن، پلی پروپیلن، کاتالیست سنتز متانول، سنتز آمونیاک و ... را از جمله دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اعلام کرد و گفت: چندی پیش کیفیت محصول کاتالیست سنتز متانول از سوی شرکت کازاله به تایید رسیده است.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۲۸
شانا |
تعداد بازدید : ۶۱۴