سقوط نفت پارس‌‌جنوبی را متوقف نمی‌کند/ طرح جدید افزایش تولید نفت

سقوط نفت پارس‌‌جنوبی را متوقف نمی‌کند/ طرح جدید افزایش تولید نفت
معاون وزیر نفت با تشریح افزایش ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران اعلام کرد: سقوط قیمت نفت توسعه فازهای پارس جنوبی را متوقف نمی کند

 سیدعماد حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تولید گاز از پنج فاز ۱۲، ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تولید گاز ازاین میدان مشترک با قطر حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

معاون مهندسی و ساخت داخل وزیر نفت با اعلام اینکه دوره افتتاحیه‌های نمایشی در صنعت نفت به پایان رسیده است، تصریح کرد: وزارت نفت تا زمانی که مطمئن نشود یک پروژه توان شروع به کار و اغاز تولید محصولات را ندارد، آن را افتتاح نمی کند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به پا برجا ماندن تحریم‌های بین‌المللی و سقوط آزاد قیمت جهانی نفت، اظهار داشت: در دوران کاهش شدید قیمت جهاین طلای سیاه اولویت بندی طرح ها و پروژه ها متناسب با منابع مالی در دسترس در در دستور کار قار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی طرح توسعه میادین مشترک نفتی در منطقه غرب کارون و فازهای پارس جنوبی در صدر اولویت های برنامه های کاری صنعت نفت قرار گرفته است، بیان کرد: از این رو در جلسات هفتگی در وزارت نفت آخرین وضعیت توسعه میادین مشترک و اولویت دار صنایع نفت و گاز مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

حسینی با اشاره به آغاز شمارش معکوس بریا افتتاح رسمی پنج فاز جدید پارس جنوبی، تاکید کرد: با وجود سقوط قیمت نفت تاکنون طرح توسعه هیچ یک از فازهای پارس جنوبی تعطیل نشده و حتی پیش بینی می شود سال آینده تولید گاز از فازهای جدید پارس جنوبی آغاز شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه مطابق با برنامه زمان بندی تعریف شده پرونده طرح توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی تا سال ۱۳۹۶ بسته خواهد شد، تبیین کرد: تعلیق و یا پا برجا ماندن تحریم ها تاثیری در توسعه و بهره برداری از فازهای پارس جنوبی نخواهد داشت.

این مقام مسئول همچنین در خصوص برنامه های افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران هم توضیح داد: تا سه سال آینده ظرفیت تولید نفت ایران با بهره برداری از طرح توسعه میادین مشترک نفتی غرب کارون همچون آزادگان جنوبی و سمالی و یادآوران ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

معاون وزیر نفت با انتقاد از اختصاص درآمدهای نفتی به منظور اجرای ها و پروژه های غیر صنعتی، یادآور شد: علاوه بر این عملیات اجرایی و کلنگ زنی احداث طرح های جدید در صنعت نفت هم ساماندهی شده است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی خرید کالا و تجهیزات نفتی، گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی کالا، مناقصات یک و دو مرحله ای از طریق این سامانه برگزار می شود.

به گفته حسینی علاوه بر این با تهیه وندور لیست واحد (فهرست) قصد داریم که وندورلیست‌های پراکنده در صنعت نفت را جمع آوری کرده و خطا و دخالت عامل انسانی در این بخش را به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه با ابلاغ شیوه نامه حمایت از ساخت داخل نیز قیمت کالاهای داخلی و خارجی را همسنگ و شرایط شرکت در مناقصات را برای شرکت‌های ایرانی و خارجی یکسان کردیم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ این شیوه نامه، قیمت کالاهای خارجی را پس از پرداخت نرخ کرایه و حمل و نقل و پرداخت عوارض، محاسبه می کنیم تا بدین طریق توان رقابت کالاهای داخلی افزایش یابد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۴۵
مهر |
تعداد بازدید : ۹۷۳