رشد 43 درصدی صادرات میعانات گازی نسبت به سال گذشته

میعانات گازی با رقمی بیش از 13 میلیارد دلار و محصولات پتروشیمی با حدود 12 میلیارد دلار در صدر صادرات کالاهای غیر نفتی قرار گرفته و در مجموع در صادرات کشور بیش از 50 درصد نقش داشته اند.

تا بیستم بهمن ماه ١٣ میلیارد و ششصد و پنجاه و چهار میلیون دلار صادرات میعانات گازی از بنادر کشور محقق شده است که ٩٩ درصد آن از پارس جنوبی بوده است و رشدی ٤٣ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

پیش تر نیز محمدباقر نوبخت،سخنگوی دولت از رشد 40 درصدی صادرات میعانات گازی در ده ماه ابتدایی سال خبر داده بود اما این آمار در حالی اعلام شده که شهریور ماه سال جاری دولت آمریکا بر خلاف توافق ژنو، صادرات میعانات گازی ایران را تحریم کرد.

همچنین ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از ابتدای سال تا کنون به ١٢ میلیارد و چهارصد و پنجاه و چهار میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ٢٩ درصدی برخوردار شده است.

بر این اساس مجموع صادرات کشور از ابتدای سال جاری تا کنون از نظر ارزشی ٤٤ میلیارد و ٩٩٢ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٢ درصد رشد داشته است، بنابراین میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در مجموع در کل صادارت بیش از 50 درصد نقش داشته اند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱
ایسنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۴۶