پرونده توسعه بزرگترین میدان گازی جهان تا سال 1396 بسته می شود

پرونده توسعه بزرگترین میدان گازی جهان تا سال 1396 بسته می شود
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: با توسعه همه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال 1396، پرونده توسعه بزرگترین میدان گازی جهان تا سه سال آینده بسته خواهد شد.
منصور معظمی با اشاره به اینکه تولید ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز از فازهای اولویت نخست پارس جنوبی محقق شده است، افزود: طبق برنامه قرار است سال آینده ١٠٠ میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت و توان تولید گاز کشور افزوده شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت با تاکید بر توسعه میادین مشترک کشور، گفت: وزارت نفت به تعهد خود مبنی بر افزایش تولید گاز به میزان ١٠٠ میلیون مترمکعب در روز عمل کرد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گاز در کشور، همسو با تاکید و تمرکز بر استفاده حداکثری از میادین مشترک است، اظهار داشت: با افزایش تولید گاز در کشور تاکنون هیچ جای ایران با قطع گاز یا کمبود آن روبرو نبوده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، اضافه کرد: سال گذشته درچنین مقطعی با کمبود شدید گاز همراه بودیم که سبب مصرف شدن بیش از ٢٧ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاهها به ارزش ١٨ میلیارد دلار شد.

در این راستا، سیدعماد حسینی معاون امور مهندسی وزیر نفت نیز اظهار داشته است: مدیریت جدید وزارت نفت تلاش کرد که با اتخاذ نگاه فنی در اجرا، پروژه ها را اولویت بندی کند و براین اساس توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میادین مشترک مورد توجه قرار گرفت.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که تا پایان سال 96 توسعه بخش عمده فازهای پارس جنوبی به پایان خواهد رسید، گفت: رفع شدن یا نشدن تحریم ها تاثیری در توسعه و بهره برداری از فازهای پارس جنوبی نخواهد داشت.

معاون امور مهندسی وزیر نفت با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد افتتاح همزمان 5 فاز پارس جنوبی خواهیم بود، تصریح کرد: برای سال آینده، فازهای جدید پارس جنوبی اولویت بندی خواهد شد.
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۵۹