نفت به مرز ۵۷ دلار رسید

نفت به مرز ۵۷ دلار رسید
قیمت جهانی نفت پس از کاهش ۲ دلاری در روز گذشته امروز اندکی افزایش یافت و به ۵۶ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

به نقل از رویترز، پس از افزایش کمتر از حد انتظار حجم ذخایر نفت خام آمریکا که از سوی برخی ناظران نشانه ای مبنی بر آغاز فروکش کردن فزونی عرضه تعبیر شد، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت.
اما به دلیل هشدار آژانس بین المللی انرژی در مورد اینکه فزونی تولید جهانی نفت همچنان حجم ذخایر جهانی را افزایش خواهد داد، افزایش قیمت ها چندان قابل توجه نبود.
فریدون فشارکی، تحلیلگر بازار نفت گفت: «رشد عرضه در سال 2015 احتمالا ادامه خواهد یافت، البته با اندکی سرعت پایین تر.» وی افزود: «همه اینها به معنای یک بازار ضعیف در سال 2015 و قیمت های حتی پایین تر خواهد بود. افزایش مجدد تقاضا بازار نفت را نجات نخواهد داد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مارس که در طی جلسه قبل به دلیل انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی یک دلار و 91 سنت کاهش یافته بود، امروز با 45 سنت افزایش به 56 دلار و 88 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز پس از کاهش 2 دلار و 84 سنتی در جلسه قبل، امروز با 47 سنت افزایش به 50 دلار و 49 سنت رسید.
بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، هفته گذشته و همزمان با کاهش تولید پالایشگاه ها، حجم ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از نصف میزانی که تحلیلگران انتظار داشتند افزایش یافت.
بر این اساس، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 6 فوریه، 1.6 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که انتظار می رفت این افزایش 3.7 میلیون بشکه باشد.
آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد، حتی با وجود افت اخیر قیمت ها، آمریکا همچنان تا سال 2020 منبع اصلی رشد عرضه نفت جهان باقی خواهد ماند.

۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۴۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۰۳۳