۹کشته در انفجار دکل نفتی برزیل

بر اثر وقوع انفجاری در پلتفرم دریایی شرکت «پتروبراس» برزیل ۳ نفر کشته، ۴ نفر زخمی و ۶ تن ناپدید شده‌اند.

به گزارش جهان به نقل از فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، انفجاری در پلتفرم دریایی نفتی شناور «اف‌پی‌اس‌او » در شهر «سان ماتئو» که توسط شرکت نروژی «بی‌دبلیو آفشور» اداره می‌شود و به شرکت نفت «پتروبراس» برزیل تعلق دارد به وقوع پیوست و ۳ کشته، ۴ زخمی و ۶ ناپدید شده بر جای گذاشت.

طبق گزارش اتحادیه شرکت‌های نفتی «اسپیریتو سانتو» (سیندیپترو) این اتفاق در سواحل «آراکروز» در ایالات جنوب شرقی «اسپیریتو سانتو» برزیل رخ داد.

طبق گزارش منابع دولت منطقه‌ای زخمیان به بیمارستان‌های عمومی و خصوصی «ویتوریا» مرکز «اسپیریتو سانتو» و دیگر شهرهای این ایالت منتقل شدند.

دکل نفتی برزیل 

«سیندیپترو» اعلام کرد که ۳۲ کارگر دیگر توانستند بدون اینکه صدمه ببینند از محل حادثه خارج شوند؛ این منبع همچنین تصریح کرد که واقعه مذکور به علت نشت گاز در فضا رخ داده است.

علاوه بر این، وزارت بهداشت ایالت «اسپیریتو سانتو» نیز خاطرنشان کرد : ۲ تن از قربانیان دچار سوختگی شدید شده‌اند.

شرکت زیرساخت فرودگاه‌های برزیل (اینفرائرو) تصریح کرد طرحی را برای حوادث پیش بینی نشده راه‌اندازی کرده که به وسیله آن فرود و پرواز هلی کوپترها را برای انتقال قربانیان به فرودگاه «ویتوریا» آسان می‌کند؛ اولین هلی کوپتر در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی فرود آمد و «اینفرائرو» برای انتقال قربانیان به نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها درخواست ۱۴ آمبولانس کرد.

نیروی دریایی برزیل اذعان داشت که یک ناو دریایی و ۲ ناو هوایی به محل وقوع حادثه خواهند رفت تا به تخلیه مکان و انتقال قربانیان به بیمارستان‌ها کمک کنند.

مدیریت بنادر «اسپیریتو سانتو» نیز اعلام کرد که تحقیقات اداری را با هدف روشن شدن علل و عوامل حادثه رخ داد در پلتفرم آغاز خواهند کرد و طول مدت این تحقیق ۹۰ روز می‌باشد.

طبق گفته «خوزه ماریا رانخل» هماهنگ کننده فدراسیون کارگران نفتی برزیل، این پتلفرم گازی و نفتی طی ماه آوریل ۲۰۱۴ (فروردین ۹۳) مورد تحقیق و بررسی نیروی دریایی قرار گرفت و چند نشتی در آن پیدا کردند.

شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل ضمن صدور بیانیه‌ای از طریق صفحه اینترنتی خود، جزئیات این حادثه دردناک را اعلام کرد.

در متن این بیانیه آمده است: «پتروبراس» با کمال تاسف اعلام می‌کند که چهارشنبه ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ۹۳)، نزدیک به ساعت ۱۲:۵۰ به وقت محلی، انفجاری در پلتفرم دریایی شهر «سان ماتئو» رخ داد که اداره آن بر عهده شرکت «بی‌دبلیو آفشور» قرار دارد و در اجاره «پتروبراس» می‌باشد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰
جهان |
تعداد بازدید : ۶۹۸