دور زدن تحریم ها با انعقاد پیمان پولی دو جانبه ایران و روسیه

دور زدن تحریم ها با انعقاد پیمان پولی دو جانبه ایران و روسیه
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با تاکید بر ضرورت راه اندازی خط پروازی بین دو کشور گفت: انعقاد پیمان پولی دوجانبه ایران و روسیه زمینه ساز بی تاثیر کردن تحریم های غربی ها است.
رمضانعلی سبحانی فر درباره موضوع روابط تجاری ایران با روسیه گفت: ایران و روسیه دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه هستند که با توجه به شرایط پیش آمده در جهان و تحریم دو کشور از سوی غربی ها باید سطح مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت استفاده ایران و روسیه از ظرفیت های اقتصادی همدیگر بسیاری از تحریم های غربی ها بی تاثیر می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: ایران و روسیه می توانند با یک پیمان پولی دو جانبه و یا چند جانبه با دیگر کشورهای همسو، بسیاری از مشکلات بانکی و ارزی ناشی از تحریم ها را حل کنند.

سبحانی فر گفت: باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی زمینه صادرات بسیاری از کالاهای ایرانی مانند مرکبات را به روسیه فراهم کرد که البته از لازمه های این کار وجود خطوط پروازی و ارتباطی دریایی است.

وی با بیان اینکه باید زمینه شناسایی دقیق بازارهای کشور روسیه برای تجار ایرانی فراهم شود، افزود: باید رایزن اقتصادی ایران در روسیه مستقر و همچنین مسئولان اقتصادی ایرانی باید تلاش کنند تعرفه واردات کالا ایرانی به روسیه به نحوی تنظیم شود که بهای تمام شده کالاهای صادراتی به این کشور کاهش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: امیدوارم بعد سفر دکتر ولایتی به روسیه و همچنین وزیر اقتصاد به این کشور زمینه های افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور فراهم شود./

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۴۰
تعداد بازدید : ۶۱۵