جلسه امروزجهانگیری باصادرکنندگان

معاون وزیر صنعت از کاهش چهار پله‌ای طبقات تعرفه‌ای در سال ۹۴ خبر داد و گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت صنعت، طبقات تعرفه‌ای از ۱۴ به ۱۰ کاهش خواهد یافت.

 ولی‌الله افخمی‌راد در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعرفه ها در سال ۹۴ به دولت ارائه شده است، اظهار داشت: این پیشنهادات منتظر تصویب نهایی در هیات دولت است تا بتوان از روزهای ابتدایی سال جدید آن را اجرایی کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: براساس پیشنهاد وزارت صنعت، تعداد طبقات تعرفه‌ای از ۱۴ به ۱۰ در سال ۹۴ کاهش خواهد یافت که البته این امر هم مستلزم تایید نهایی دولت است.

وی تصریح کرد: براساس آنچه که منتظر تصویب هیات دولت است، تعرفه های کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز تولید در سال ۹۴ تغییری نخواهد کرد اما برای آن دسته از محصولاتی که تولیدشان در کشور آغاز شده است، تعرفه تغییر خواهد کرد.

افخمی راد ادامه داد: البته ما قصد نداریم با تغییر تعرفه‌ها فضای اقتصادی کشور را دستخوش تغییر جدی و آسیب کنیم اما به هر حال حمایت از تولید را نیز با تغییرات تعرفه ای ضروری می‌دانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از جلسه عصر امروز شنبه معاون اول رئیس جمهور با صادرکنندگان ارشد خبر داد و بیان کرد: دولت تدبير و امید در عالی‌ترین سطح خود، حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی را مدنظر قرار داده و بر این اساس، حمایت‌های همه جانبه‌ای را از صادرکنندگان انجام می دهد، اما امروز هم صادرکنندگان رودررو، مشکلات خود را با معاون اول رئیس جمهور در میان خواهند گذاشت.

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۵۹
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۶۵۳