ذوالانوار خواستار اهتمام دولت برای افزایش ظرفیت برداشت از میادین گاز پارس جنوبی

ذوالانوار خواستار اهتمام دولت برای افزایش ظرفیت برداشت از میادین گاز پارس جنوبی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطر با سرعت در حال بهره‌برداری از میادین مشترک است، خواستار اهتمام بیشتر دولت برای افزایش ظرفیت برداشت از میادین گاز پارس‌جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سیدحسین ذوالانوار در جمع خبرنگاران گفت: قطری‌ها با سرمایه‌گذاری مناسب بیشترین بهره را از میادین گازی می‌برند، حال آنکه ما هنوز به این مهم بی‌توجه هستیم.

وی با بیان اینکه میادین گازی از مهترین فرصت‌های اقتصادی برای ایران محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته از آن بهره کافی نبرده‌ایم، گفت: قطری‌ها از این میادین دو برابر ایران استفاده کرده و می‌کنند و هر روز که می‌گذرد ما بیشتر متضرر می‌شویم.

نماینده مردم شیراز لزوم استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه پالایشگاه‌های گازی را یادآور و متذکر شد: رسیدن به شرایط قطری‌ها در بهره‌برداری از میادین گازی و استفاده برابر از این میادین، حداقل کاری است که باید انجام دهیم.

ذوالانوار همچنین گفت: دستیابی به دانش بومی در حوزه ساخت و گسترش پالایشگاه یکی از ضرورت‌های حوزه انرژی کشور است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای توسعه فازهای گازی پارس‌جنوبی باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد، گفت: تنها با بهره‌برداری از تمام فازهای پیش بینی شده در پارس جنوبی می‌توانیم حق واقعی خود را از این منابع به دست آوریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد که 24 فاز در منطقه انرژی پارس جنوبی تعریف شده اما تنها 10 فاز آن به بهره‌برداری رسیده است.

او با اشاره به اینکه فاز 12 پارس جنوبی چند روز قبل به بهره‌برداری رسیده است،‌ گفت: وزارت نفت باید حداکثر توان خود را جهت راه‌اندازی فازهای باقیمانده به کار گیرد.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۶۵۶