گفتگو برای ورود منابع مالی حاصل از فروش محصولات پتروشیمی به ایران

گفتگو برای ورود منابع مالی حاصل از فروش محصولات پتروشیمی به ایران
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل از گفتگوهای خوب برای تسهیل ورود منابع مالی حاصل از فروش محصولات پتروشیمی با چند بانک و موسسه معتبر بین المللی خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی این گفتگوها وارد مرحله اجرائی شود.

عیسی مشایخی با بیان این که ایران موقعیت ممتازی دارد و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران یک سرمایه گذاری مطمئن خواهد بود، گفت: 
 امروزه در دهکده جهانی همه کشورها باید برای ساخت جهان همکاری کنند، ضمن آن که با توجه به فضای تازه پدید آمده در کشور امید به جذب سرمایه گذاریهای تازه افزایش یافته است.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران با توجه به ذخایر خدادادی نفت و گاز قابلیتهای فراوانی برای توسعه دارد، گفت: اکنون بهترین فرصت است تا شرکتهای خارجی در طرحهای توسعه ای صنعت مشارکت کنند؛ هر چند که این شرکتها منتظر نتیجه مذاکره های ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل با بیان این که بانکها و بیمه های صاحب نام اروپایی برای پتروشیمی ایران اعتبار ویژه ای قائل هستند، گفت: برند پتروشیمی بین الملل اکنون برای همه کشورهای خارجی یک برند شناخته شده است.

مشایخی افزود: باید فرصتهای سرمایه گذاری و طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران را با هدف جذب سرمایه گذاریهای تازه تبین کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل با بیان این که بر اساس توافق نخست ژنو که میان ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ امضا شد، قرار بود فروش محصولات پتروشیمی ایران به جز ال پی جی از فهرست تحریمها خارج شوند، گفت: هم اکنون در زمینه فروش این محصولات مانعی وجود ندارد، اما به دلیل وجود موانع برای انتقال پول همچنان نمی توانیم پول حاصل از این فروش محصولات را دریافت کنیم.

وی افزود: شرکت پتروشیمی بین الملل تعامل بسیار خوبی با شرکتهای صاحب نام خارجی دارد و باید گفت که این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ خلیج فارس در آینده مشارکت بیشتری در توسعه صنعت پتروشیمی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مشایخی افزود: پتروشیمی بین الملل برای دریافت مستقیم درآمد های به دست آمده از مسیر صادرات مجتمع های پتروشیمی در حال مذاکره با بانکها و موسسه های بین المللی است.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۱۵:۱۹
شانا |
تعداد بازدید : ۶۵۹