قصد چین برای واردات بیشتر نفت

قصد چین برای واردات بیشتر نفت
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، چین روز دوشنبه مقررات جدیدی اعلام کرد که راه واردات نفت برای پالایشگاه های کوچکتر را هموار می کند.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، به نظر می رسد این کشور تصمیم دارد سرمایه گذاری خصوصی در این بخش را که اکنون در اختیار شرکت های بزرگ دولتی است، تشویق کند.

در چارچوب مقررات جدیدی که روی پایگاه اطلاع رسانی کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین قرار گرفته است، پالایشگاه های داخلی این کشور می توانند در صورت دارا بودن استانداردهای فنی و محیطی، برای پیدا کردن امکان وارات نفت اقدام کنند. 

کمیسیون یاد شده اعلام کرد، مقررات جدید در راستای حل مشکلات عرضه نفت شرکت های پالایش منطقه ای وضع شده است.

چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، واردات نفت خود را از طریق سیستم سهمیه ای تنظیم می کند تا از عرضه داخلی اطمینان خاطر داشته باشد. تقریبا 90 درصد واردات نفت چین تا کنون از طریق شرکت های دولتی سینوپک و پتروچاینا انجام می شد و بقیه شرکت ها، نفت مورد نیاز خود را از طریق شرکت های وابسته به این دو شرکت بزرگ دولتی تامین می کردند.

دولت چین با هدف اصلاح این بخش دولتی ناکارآمد و سنگین، تعهد کرده است به عنوان بخشی از یک اقدام وسیع در این رابطه، به شرکت های خصوصی بیشتری اجازه واردات نفت بدهد.

چین، هند، کره جنوبی و ژاپن مشتریان اصلی نفت ایران هستند.
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۶۴۸