پالایشیها و پتروشیمیها در جمع برترینها

پالایشیها و پتروشیمیها در جمع برترینها
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی اسامی شرکتهای برتر در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد که در این میان شرکتهای پالایش نفت و پتروشیمی، رتبه‌های اول بالاترین فروش را به خود اختصاص دادند.
مجتبی رجب‌بیگی در همایش ١٠٠ شرکت برتر کشور با اشاره به شرکتهای برتر از نظر بالاترین میزان فروش در سال ١٣٩٢ گفت: در زمینه فروش، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ٤٠ هزار میلیارد تومان در رتبه اول است که پس از آن شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان، بانک تجارت، بانک پارسیان و ایران خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی افزود: از نظر بالاترین میزان ارزش افزوده، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ٦٩ هزار و ٥٢٩ میلیارد ریال در رتبه اول و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، شرکت مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان، گروه پتروشیمی مارون و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

هلدینگ خلیج فارس صدرنشین صادرات

رجب بیگی با بیان این‌که از نظر صادرات، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حدود سه میلیارد دلار در صدر قرار گرفته است، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی مارون رتبه های بعدی را از نظر صادرات در اختیار دارند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که جمع فروش ١٠٠ شرکت برتر در سال گذشته ٥٢٨ هزار و ٢٣٠ میلیارد تومان بوده است، از رشد ٤٩,٤ درصدی جمع فروش شرکت‌های برتر نسبت به سال ٩١ خبر داد و اظهار کرد: میزان فروش صدمین شرکت نسبت به رتبه بندی قبلی رشد ٥٣ درصدی داشته و فروش شرکت اول ٣٨ برابر شرکت صدم است. از سوی دیگر جمع فروش ١٠ شرکت اول ١٩ برابر ١٠ شرکت انتهایی رتبه بندی است. جمع فروش ١٥ شرکت ابتدایی جدول ٥٠ درصد از فروش ١٠٠ شرکت برتر را به خود اختصاص می‌دهد.

رجب بیگی با بیان این‌که در سال ١٣٩٢ مانند سال های پیشین بیشترین دارایی‌ها در اختیار بانک ها بوده است، اظهار کرد: در بخش بیشترین دارایی ها بانک ملت با دارایی یک میلیون و ٣٩٠ هزار میلیارد ریال در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک مهر اقتصاد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک قوامین و بانک اقتصاد نوین در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که بیشترین اشتغالزایی در سال گذشته مربوط به شرکت ایران خودرو با ٥٠ هزار و ٩٢١ نفر بوده است، گفت: شرکت‌های سایپا با بیش از ٣٦ هزار نفر، بانک صادرات با ٣٢ هزار و ٧٠٠ نفر، شرکت مخابرات ایران با ٣١ هزار و ٥٠٠ نفر و بانک ملت با ٢٧ هزار و ٨٠٠ نفر بیشترین اشتغالزایی را در میان شرکت ها داشته اند.

وی با اشاره به شرکت های با سودآوری بالا در سال گذشته اظهار کرد: بیشترین سودآوری در این سال مربوط به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه اصفهان بوده است.
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۸:۳۷
شانا |
تعداد بازدید : ۷۲۳