همایش و مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در بندر صادراتی ماهشهر برگزار شد

همایش و مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در بندر صادراتی ماهشهر برگزار شد
همایش و مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در بندر صادراتی شرکت پالایش نفت آبادان در بندر ماهشهر با موفقیت برگزار شد

در مناطق نفتخیز جنوب، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) این بندر با اشاره به انجام این تمرین در روزهای ٢٦ و ٢٧ بهمن ‌ماه، افزایش توان مقابله با آلودگی نفتی احتمالی توسط کشتیهای نفتکش و بالا بردن سطح آگاهی عملیاتی کارکنان و سنجش آمادگی تجهیزات و هماهنگی دستگاههای مرتبط را از مهمترین اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.

عبدالله حنفی همچنین اجرای الزامات استانداردهای ایزو ١٤٠٠٠ و اوسس ١٨٠٠٠ و پیاده ‌سازی طرح اقتضایی در مورد مصوبات اجلاس کمیته حفاظت از محیط‌ زیست دریایی (IMO) را از دیگر اهداف مهم این تمرین برشمرد.

وی اظهار کرد: در راستای صیانت از محیط‌ زیست و لزوم آمادگی در شرایط اضطراری، بندر صادراتی ماهشهر خود را موظف می‌داند که مانورهای زمان ‌بندی‌ شده ‌ای را به صورت دوره‌ای در خشکی و دریا برگزار کند.

حنفی با بیان این که مانورهای دریایی شامل دو بخش حوادث و آلودگیهاست، افزود: این همایش و مانور با همیاری شرکت خطوط لوله و مخابرات خوزستان، اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان و شهرستان ماهشهر، شرکت پرشین شل و مجتمع پتروشیمی بندر امام، به مدت دو روز  برگزار شد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) بندر صادراتی ماهشهر گفت: این همایش و مانور شامل مرور بر مباحث تئوری همراه با پخش فیلم در سالن کنفرانس و انجام مانور مقابله با آلودگی فرضی در لنگرگاه شماره ٧ این بندر بود.

وی افزود: اجرای موفق به کارگیری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل بوم (محصور کننده لکه نفتی)، پمپ هوا، اسکیمر (دستگاه جمع ‌آوری لکه نفتی) و عملیات شناور مقابله ‌گر با آلودگی نفتی را دستاورد تلاش همکاران دانست.

حنفی با اشاره به این که دوره قبل مانور مقابله با آلودگی مواد نفتی در دریا  در سال ٩١  با استفاده از امکانات اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: این دوره برپایه محوریت اصلی و تواناییهای کارکنان پرتلاش بندر صادراتی ماهشهر اجرا شد. 

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۴۲
شانا |
تعداد بازدید : ۸۳۴