اوکراین ذخایر استراتژیک نفت و گاز می‌سازد

اوکراین ذخایر استراتژیک نفت و گاز می‌سازد
نخست وزیر اوکراین گفت: این کشور قصد دارد برای ایجاد ذخایر استراتژیک گاز طبیعی و نفت کوره برای پوشش نیازهای داخلی در مواقع ضروری یک میلیارد دلار قرض بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رویترز، آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین در جلسه کابینه این کشور گفت: دولت تصمیم گرفته ذخایر گاز و نفت کوره به ارزش یک میلیارد دلار را از طریق قرض کردن تحت تضمین دولتی ایجاد کند.

وی بدون اشاره به جزییات، درباره‌ منبع گاز طبیعی دریافتی گفت: این یک میلیارد دلار برای خرید این ذخیره استراتژیک صرف خواهد شد.

اوکراین به عنوان مشتری سنتی گاز طبیعی روسیه اعلام کرده که امیدوار است وابستگی خود به منابع روسیه را کاهش و به سمت واردات از کشور‌های اروپایی برود.

شرکت انرژی دولتی نفت و گاز اوکراین ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد 60 درصد واردات گاز خود را در سال جاری از اروپا تامین کند و مابقی گاز این کشور را روسیه تامین خواهد کرد.

دولت اوکراین انتظار دارد که قیمت گاز اروپا برای اوکراین بین 250 تا 300 دلار در هر 1000 متر مکعب باشد و این امر به اوکراین اجازه می‌دهد ذخایر زیرزمینی خود را تقویت کند.

اوکراین می‌گوید: گاز روسیه را بالاتر از قیمت بازار خریداری می‌کند و به دنبال منابع جایگزین از اروپا است.

اوکراین گاز روسیه را به قیمت 329 دلار در هر هزار متر مکعب برای سه ماهه اول امسال خریداری کرده است.

روابط بین کی‌یف و مسکو پس از 9 ماه درگیری بین نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان حامی روسیه که در شرق این کشور "جمهوری مردم" را تشکیل داده‌اند متشنج شده است.

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۷۸