همه طرحهای فاز ٢ منطقه پارس عضو شورای راهبردی شوند

همه طرحهای فاز ٢ منطقه پارس عضو شورای راهبردی شوند
مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مزیت راه‌اندازی شورای راهبردی در فاز یک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: همه طرحهای فاز ٢ برای راهبری و نگهداری بهتر منطقه باید در این شورا عضو شوند.

مرضیه شاهدایی در سومین اجلاس مدیران طرحهایی پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارس، از آغاز عملیات اجرایی برای احداث طرحهای زیربنایی در منطقه پارس جنوبی در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: هفته آینده خانه‌سازی و تکمیل خانه‌های نیمه کاره در منطقه شیرینو آغاز می‌شود.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: همچنین پروژه‌هایی همچون کانال دفع سیلاب، اجرای دو کانال تازه دفع سیلاب در فاز دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اخذ زمین برای ساخت درمانگاه، ساخت دبیرستان در شهر جم و پارک سوار ( محل پارک خودروهای سنگین) در منطقه پارس جنوبی آغاز می‌شود.

شاهدایی با بیان این که پتروشیمی دماوند تاکنون در دو مرحله برای فروش از سوی سازمان خصوصی سازی به مزایده گذاشته شده اما مشتری برای آن پیدا نشده گفت: تلاش می‌کنیم این پتروشیمی را در ساختار شرکت ملی صنایع پتروشیمی نگه داریم.

وی افزود: ساخت واحد آبگیر پتروشیمی دماوند در بهار سال آینده تمام می شود و پیش بینی می‌شود در نیمه فصل پاییز آب مورد نیاز مجتمعهای موجود در فاز ٢ منطقه ویژه از طریق این پتروشیمی تامین شود.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که فاز ٢ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس براساس درصد پیشرفت طرحهای موجود در آن به سه بخش تقسیم شده است، تصریح کرد: در بخش نخست این منطقه، باید نیاز پتروشیمی‌های فعال به آب، برق و گاز تامین شود.

وی با اشاره به مزیتهای راه‌اندازی شورای راهبردی در فاز یک منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: هم اکنون تعدادی از طرحهای در حال ساخت موجود در فاز ٢ منطقه ویژه در این شورا عضو هستند اما باید همه طرحهای فاز ٢ برای راهبری و نگهداری بهتر منطقه در این شورا عضو شوند.

شاهدایی با اشاره به وجود زمینهای دولتی در فاز ١ و ٢ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارس افزود: شرکتهای عضو شورای راهبردی می‌توانند با تشکیل یک شرکت مشترک از این زمینها به صورت اجاره‌ای برای اسکان نیروی انسانی استفاده کنند زیرا به دستور وزیر نفت زمینهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی به هیچ عنوان فروخته نمی‌شود. 

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۰۴۴