صادرات گاز به بصره در صورت نهایی شدن مذاکرات

صادرات گاز به بصره در صورت نهایی شدن مذاکرات
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز از صادرات گاز به بصره در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات خبر داد و گفت: زیرساختهای لازم برای صادرات گاز به بصره یک سال پس از امضای قرارداد فراهم می شود.

حسن منتظر تربتی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای صادرات گاز به بصره از سوی شرکت ملی گاز ایران فراهم است، تصریح کرد: علاوه بر صادرات گاز به بغداد که قرارداد آن امضا شده، هم اکنون پروژه صادرات گاز به بصره نیز مطرح است.

به گفته او، خط لوله تا خرمشهر اجرا شده و در ادامه نیز امکان انشعاب گیری از خط ششم سراسری برای صادرات گاز به بصره وجود دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز تاکید کرد: پس از امضای قرارداد صادرات گاز به بصره امکان اجرایی کردن این پروژه با ارسال روزانه 10 میلیون مترمکعب وجود دارد و این مقدار در فازهای بعدی نیز بر اساس قرارداد قابل افزایش است.

منتظر تربتی در ادامه به پروژه صادرات گاز به بغداد اشاره و خاطرنشان کرد:پروژه اجرای خط لوله صادرات گاز از مرز نفت شهر مراحل پایانی خود را طی می کند و در فاز نخست ظرفیت ارسال روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز به این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تربتی در سال آینده در دو محور تمرکز خواهیم کرد، تصریح کرد: برنامه ما این است که منابع مالی را به سمت پروژه هایی که منجر به توسعه های مناسب شود هدایت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:پیش بینی می کنیم بخش زیادی از پروژه ساخت خط ششم سراسری و ایستگاههای خط هشتم در سال آینده به بهره برداری برسد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۵:۲۹
ایسنا |
تعداد بازدید : ۶۸۵