نفت برنت یک سنت گران شد

نفت برنت یک سنت گران شد
در حالی که تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا این هفته کمتر از حد انتظار کاهش یافت، قمیت نفت برنت ثابت بود، در حالی که قیمت نفت حرارتی پس از برودت شدید هوا و کاهش تولید در ۳ پالایشگاه، ۶ درصد رشد داشت.
به گزارش اوپک به نقل از رویترز، در حالی که بسیاری پیش بینی می کردند که قیمت نفت در روز جمعه به دلیل کاهش بیشتر تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا افزایش یابد، اما قیمت نفت افزایش نیافت.
انتشار خبرهایی در مورد اینکه فعالیت 3 پالایشگاه که بیش از دو سوم مصرف ساحل شرقی آمریکا را تامین می کنند به دلیل سرمای شدید هوا مختل شده، قیمت نفت حرارتی را به بالاترین رقم در 6 ماه اخیر رساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 82 سنت کاهش به 50 دلار و 34 سنت رسید.
قیمت نفت برنت نیز تنه با یک سنت افزایش، در پایان معاملات دیروز به 60 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه به 57 دلار و 80 سنت رسید که پایین ترین رقم هفته بود.
به رغم انتشار آمار شرکت خدمات نفتی بیکر هاگز که نشان می داد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا تنها 37 مورد کاهش یافته، که کمترین کاهش در طی امسال بوده است، قیمت نفت برنت ثابت باقی ماند. مجموع تعداد سکوهای حفاری در آمریکا به پایین ترین رقم در بیش از 3 سال اخیر رسیده است.
قیمت نفت خام با انتشار گزارش های در مورد افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا کاهش می یابد و سپس با خبرهایی در مورد کاهش سکوهای حفاری نفت افزایش پیدا می کند.
قیمت نفت حرارتی آمریکا دیروز با بیش از 6 درصد افزایش به 2.1368 دلار در هر گالون رسید که بالاترین رقم از اوایل دسامبر تاکنون بود.
۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۵:۱۹
تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۰۷