تولید ١٥ میلیون تن محصول پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس

تولید ١٥ میلیون تن محصول پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس از تولید بیش از ١٥ میلیون تن محصول پتروشیمی در این شرکت در ١٠ ماه نخست امسال خبر داد.

عادل نژاد سلیم در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: از مجموع تولید بیش از ١٥ میلیون تنی محصولات پتروشیمی شرکت هلدینگ خلیج فارس، چهار هزار و ٩٠٠ تن به ارزش چهار میلیارد دلار به خارج از ایران صادر و بقیه آن به ارزش ١٤٢ هزار میلیارد ریال در داخل کشور عرضه شده است.

وی گفت: ارزش تولید محصولات پتروشیمی در شرکت هلدینگ خلیج فارس در ١٠ ماه نخست امسال از نظر ارزی در مجموع ٨,١ میلیارد دلار بوده، این در حالی است که پارسال در مجموع ارزش تولیدات این شرکت ٨.٢ میلیارد دلار بوده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان این که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ممتازترین عناوین از میان ٥٠٠ شرکت برتر کشور را به خود اختصاص داد، گفت: این شرکت در هفدهمین همایش IMI- ١٠٠ در سال ١٣٩٣ توانست برای دومین سال پیاپی عنوان برترینها را در حوزه های تخصصی از آن خود کند.

نژاد سلیم افزود: این شرکت با بهره گیری از تجربه های موفق موجود در این مجموعه به ویژه فرصتهای پارسال و تدوین کاملترین برنامه راهبردی توسعه، نوید برندی معتبر در صنعت پتروشیمی را می دهد که می تواند یکی از متولیان اصلی توسعه پتروشیمی کشور باشد و قادر خواهد بود در آینده نزدیک علاوه بر کسب رتبههای برتر جهانی، عنوان موفق ترین شرکت در اجرای برنامه های خصوصی سازی صنعت پتروشیمی ایران را از آن خود کند.

به گزارش شانا، موفقیتها و دستاوردهای حاصله از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ) براساس رتبه بندی IMI-١٠٠ در سال ١٣٩٣ شامل رتبه نخست از نظر شاخص ارزش افزوده، شرکت های صادرات گرا، بیشترین سود آوری، بالاترین ارزش بازار، گروه شرکتهای پتروشیمی و رتبه سوم از نظر شاخص فروش میان ٥٠٠ شرکت بزرگ کشور است.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۴۸۱