افزایش توان تولید گاز در زاگرس جنوبی

افزایش توان تولید گاز در زاگرس جنوبی
توان تولید گاز طبیعی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی امسال با راه‌اندازی ۱۱ حلقه چاه تازه، روزانه ٨,٢ میلیون مترمکعب گاز افزایش یافت.

احمد سراجی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی گفت: امسال در سرویس قرار گرفتن ۱۱ حلقه چاه در مناطق عملیاتی برنامه‌ریزی شده بود که هم اکنون به بهره‌برداری رسید.

سراجی با بیان این که با راه‌اندازی این چاهها حدود ٨,٢ میلیون مترمکعب به توان تولید روزانه گاز این شرکت اضافه شده است افزود: این چاهها در مناطق عملیاتی نار و کنگان، پارسیان و دالان قرار دارند که با نصب تاسیسات سرچاهی و احداث خط لوله جریانی بوسیله شرکت زاگرس جنوبی  راه‌اندازی شده و در سرویس قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی بموقع چاههای یاد شده میانگین تولید روزانه زاگرس جنوبی در ۱۱ ماه نخست امسال ٢٠٠,٧٧ میلیون مترمکعب بود که نسبت به میانگین تولید تکلیفی در مدت زمان فوق ٣.٨ درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: نصب تاسیسات سرچاهی و احداث خطوط لوله جریانی چاههای وراوی ۱۰ و ۱۱ نیز در دست اقدام است که این چاهها نیز به زودی در مدار تولید قرار می گیرند.

به گزارش شانا، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با تولید حدود ٢٣٥ میلیون متر مکعب گاز در روز نزدیک به ٤٠ درصد از گاز کشور را تولید می‌کند. این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی به نامهای نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون، گشوی جنوبی بوده است که شامل ٩ میدان گازی و ٢  میدان نفتی فعال است.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۰۵
شانا |
تعداد بازدید : ۴۸۷