تأکید بر همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و اتاق بازرگانی هانوفر

تأکید بر همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و اتاق بازرگانی هانوفر
حسین میر محمد صادقی ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و مدیران اتاق ایران و آلمان و اتاق بازرگانی هانوفر در محل مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران با یکدیگر دیدار و در خصوص همکاری آموزشی دو جانبه گفتگو کردند.

«حسین میر محمد صادقی»، ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران ضمن تاکید بر تأثیر دوره های کاربردی در آینده کاری فعالان اقتصادی، گفت: گذراندن دوره های دانشگاهی و گرفتن مدارک آکادمیک به تنهایی نمی تواند چرخ کارخانجات را پیش ببرد بلکه تجربیات صنعتی و مدیریتی اساتید مجرب، در ورود به بازار کار و پیشتازی در آن موثر است.

میر محمد صادقی ادامه داد مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران تاکنون پیش از صدها دوره تخصصی بشکل سمینار، دوره و تورهای آموزشی برگزار کرده است و هدف این موسسه تربیت کار آفرینان و صنعتگران برای سرمایه گذاری در آینده اقتصاد کشور است.

«هارولد بکر(Harald Becker ) »، مدیر روابط بین الملل اتاق هانوفر، آمادگی این اتاق و اتاق آکادمیک و مؤسسات فنی و حرفه ای کشور آلمان با مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران را در راستای بهبود و ارتقاء دانش فعالان اقتصادی و نیز کار آفرینان آینده را ضروری و بازدید از مراکز صنعتی و سیستم های مدیریتی پیشرفته برای اعضا اتاق و متقاضیان شرکت در دوره های کاربردی را ممکن دانست.

مدیر روابط بین الملل اتاق هانوفر افزود: ما از بیرون نظاره‌گر ظرفیت‌ها و توانمندیهای بارز بازرگانان و مدیران شرکت‌های ایرانی هستیم، در حالی که اتاق ایران و آلمان می تواند از درون نیازهای تجاری و مبادلاتی این کشور با کشورهای دیگر را بررسی کرده و ما را در طراحی و برنامه ریزی های سمینار ها و دوره های کاربردی برای این گروه یاری دهد.

بکر در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اتاق بازرگانی آلمان با 20 سال تجربه در زمینه سرمایه گذاری‌های صنعتی می تواند دوره ها و تورهای آموزشی مفیدی را برای مدیران و بازرگانان ایرانی طراحی کند. چنانکه برای کشورهای دیگر از جمله روسیه نیز چندین بار این دوره ها را برگزار کرده است.

او ادامه داد: کشور ایران با داشتن جمعیتی مشابه آلمان ظرفیت های خوبی دارد و ما می توانیم این ظرفیت ها را در بسیاری از زمینه های اقتصادی تقویت کنیم.

در پایان تفاهم نامه‌ای بین موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و اتاق ایران و آلمان و نیز اتاق بازرگانی هانوفر امضا شد.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۱۱
اتاق ایران |
تعداد بازدید : ۴۹۸