نفت در مدار ۶۰ دلار باقی ماند

نفت در مدار ۶۰ دلار باقی ماند
قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی ها در مورد فزونی عرضه در آمریکای شمالی کاهش یافت و نفت برنت مقاومت نرخ حدود ۶۰ دلار را تجربه کرد، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا به حدود ۵۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش اوپک به نقل از رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی ها در مورد فزونی عرضه در آمریکای شمالی کاهش یافت و نفت برنت مقاومت در سطح حدود 60 دلار را تجربه کرد، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا به حدود 50 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت نفت در اوایل روز دوشنبه همگام با بازارهای جهانی، به دلیل خوش بینی از اینکه فعلا جلوی یک بحران دیگر در حوزه یورو در مورد یونان گرفته شده است، افزایش یافت، اما پس از آنکه تحلیلگران اعلام کردند که بازارها همچنان با فزونی عرضه مواجه است، قیمت ها شروع به کاهش کرد. این کاهش در آمریکا که حجم ذخایر نفت آن به بالاترین رقم ها رسیده است، پررنگ تر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 9 سنت کاهش به 50 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 5 سنت کاهش یافت و به 60 دلار و 17 سنت رسید.

چند بانک امروز پیش بینی کردند که قیمت نفت همچنان کاهش یابد. بانک ای ان زد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما انتظار داریم که قیمت ها در هفته های آینده به زیر 50 دلار برسد و در 2 تا 3 ماه آینده قیمت 43 دلار در هر بشکه را تجربه نماید.» بانک بارکلیز نیز اعلام کرد که بازار در آینده نزدیک باز هم تضعیف خواهد شد.

مورگان استنلی هشدار داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا تا ماه می افزایش خواهد یافت. در گزارش این بانک همچنین آمده است: «همچون سال قبل، افزایش تولید نفت آمریکا و کانادا در کنار تعمیرات پالایشگاه ها و کاهش جزئی واردات عامل این افزایش خواهد بود.»

قیمت نفت در ژوئن 2014 و همزمان با واکنش تجار به افزایش عرضه، شروع به کاش کرد، اما قیمت ها از اواسط ژانویه افزایش یافته و قیمت نفت برنت تاکنون حدود 20 دلار رشد داشته است.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶:۰۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۷۷