اقدامهای شرکت پخش برای انتقال ایمن فرآورده های نفتی در جاده ها

اقدامهای شرکت پخش برای انتقال ایمن فرآورده های نفتی در جاده ها
انتقال ایمن فرآورده های نفتی،کاهش بروز حوادث نفتشکهای جاده پیما و سلامت محیط زیست، اولویتهای مهم شرکت ملی پخش درحمل فرآورده های نفتی است.

معاون مدیر تامین و توزیع و حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید برافزایش مهارتهای علمی و تجربی بخشهای مرتبط با انتقال فرآورده های نفتی به ویژه رانندگان نفتکشها به خبرنگار شانا، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر پایه این اصل مهم ( سلامت انسانها و محیط زیست، همچنین انتقال ایمن مواد سوختی) به منظور کاهش بروز حوادث احتمالی،برگزاری آموزشهای مستمر را به عنوان اولویتی مهم در دستور کار قرار داده است.

عباس فیلسرایی، افزود: برگزاری دوره های آموزش کاربردی مربوط به قوانین و مقررات برای رانندگان نفتکشها (با هدف ارتقا آگاهی) با همکاری پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از جمله مواردی است که پیگیری و بدان عمل می شود.

وی اظهار کرد: گذراندن این دوره ها، مجوزی برای ورود رانندگان نفتکش به انبارهای نفت برای بارگیری و حمل مواد سوختی در جاده های کشور است.

فیلسرایی از آموزش حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک برای بیش از ١٦هزار راننده نفتکش خبر داد و گفت: این دوره آموزشی علاوه بر رانندگان نفتکش، برای مسئولان شرکتهای حمل فرآورده های نفتی و کارکنان شرکت ملی پخش (مرتبط به حوزه پخش فرآورده نفتی) نیز برگزار شده است.

وی آموزش اصول و ضوابط بارهای عادی و ترافیکی، همچنین آموزش آیین نامه مهار بار، از دیگر دوره های ضروری برای رانندگان نفتکشها برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود استاندارد و ایمنی فنی در نفتکشهای جاده پیما نیز اظهار کرد: به همین منظور شرکت ملی پخش اقدام به برگزاری دوره آموزش برای مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل کرده است.

فیلسرایی افزود: بر همین این اساس، مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل موظفند تا پیش از معرفی نفتکش به انبار و در هر نوبت بارگیری، سلامت فنی دستگاه( نفتکش) را بررسی و تائید کنند.

معاون مدیر تامین و توزیع و حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی،تصریح کرد: با وجود اجتناب ناپذیر بودن حوادث، تلاشهای متعددی برای کاهش بروز حوادث نفتشکها در جاده های کشور انجام شده و می شود،.

وی گفت: صدور "کارت حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک" از جمله راهکارهای ضروری به شمار می رود که می تواند در کاهش وقوع حوادث جاده ای،تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته وی این مهم هم اکنون در شرکت ملی پخش با جدیتی بیشتر از گذشته پیگیری و انجام می شود و رانندگان ملزم به داشتن این کارت( کارت حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک) هستند.

فیلسرایی همچنین از صدور کارت هوشمند برای رانندگان نفتکشها خبر داد و گفت: صدور این کارت منوط به آگاه بودن رانندگان به مهارتهای رانندگی، قوانین و مقررات جاده ها و راهنمایی و رانندگی و ... است.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶:۳۰
تعداد بازدید : ۵۳۹