حفر و تکمیل ١٤٩ حلقه چاه نفت و گاز در نقاط خشکی و دریایی

حفر و تکمیل ١٤٩ حلقه چاه نفت و گاز در نقاط خشکی و دریایی
١٤٩ حلقه چاه نفت و گاز در ١١ ماه امسال بوسیله ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در مناطق خشکی و دریایی کشور، حفر و تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در این باره گفت: از این تعداد چاه ٦٩ حلقه توسعه ای، ١٠ حلقه توصیفی (ارزیابی)، یک حلقه اکتشافی و ٦٩ حلقه تعمیری بوده است.

مهران مکوندی متراژ حفاری از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه را ٣٥٢ هزار و ٥٤٧ منر عنوان کرد و افزود: از تعدادی چاههای تکمیل شده ١٠٢ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ١٤ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، ١٠ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ٧ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ١٥ حلقه در قالب پروژه های کلید در دست است.

وی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان بخشهای عملیاتی و پشتیبانی این شرکت در این مدت حفاری ١٧ حلقه چاه ٣٤٥  روز زودتر از برنامه تبیین شده از سوی شرکتهای متقاضی به پایان رسید که از نظر به تولید رسیدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل حفاری و شتاب بخشی به اجرای پروژه های حفاری ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.

مکوندی با اشاره به اهمیت جابجایی و استقرار بموقع دکلهای حفاری در موقعیتهای عملیاتی، گفت: در ١١ ماه سالجاری، ١٧٥ مورد جابجایی دستگاههای حفاری در نقاط مختلف خشکی و دریایی کشور انجام شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اولویت نخست این شرکت را  تقویت ناوگان حفاری در پروژه های میدانهای مشترک عنوان کرد و گفت: هم اکنون حدود ٣٠ درصد دکلهای حفاری این شرکت در میدانهای نفتی آزادگان، یاران، آذر و میدان گازی پارس جنوبی به کار گرفته شده است.

شرکت ملی حفاری ایران از شرکتهای بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که با بهره گیری از ٧٤ دکل حفاری خشکی و دریایی هم اکنون بخش وسیعی از عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق نفتخیز ١٠ استان کشور به شرکتهای متقاضی ارائه می دهد. 

۵ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۵۰۶