مذاکره ایران و چین برای خرید دانش فنی در صنعت پتروشیمی/ تکمیل پروژه های نیمه تمام در انتظار مذاکرات هسته ای

مذاکره ایران و چین برای خرید دانش فنی در صنعت پتروشیمی/ تکمیل پروژه های نیمه تمام در انتظار مذاکرات هسته ای
مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به مذاکره با چینی ها برای خرید فناوری گفت: رفع مشکلات طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی کشور در زمینه فاینانس، دانش فنی و تامین تجهیزات در گرو نتایج مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ٥+١ است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مرضیه شاهدایی روز سه شنبه در نشست خبری، اظهار داشت: در حال حاضر ٦٠ طرح پتروشیمی نیمه کاره با پیشرفتهای فیزیکی از یک تا ٩٨ درصد در صنعت پتروشیمی وجود دارد.

وی با بیان آنکه برای اجرای ٦٠ طرح نیمه کاره صنعت پتروشیمی کشور ٣٣,٤ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است، افزود: با بهره برداری از این طرحها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران از ٦٠ میلیون تن کنونی به ١٢٠ میلیون تن افزایش می یابد.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اولویت بندی این طرح ها، افزود: ١٥ طرحی که بیش از ٦٠ درصد پیشرفت دارند در اولویت قرار می گیرند.

وی از بهره برداری از هفت طرح تا پایان سال آینده خبر داد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرحها ٢,٧ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور افزوده می شود.

شاهدایی ادامه داد: ٣٦ طرح تازه بر اساس میزان خوراک موجود در مناطق چابهار، جاسک، قشم و پارسیان طراحی شده که با راه اندازی این طرحها ٦٠ میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور اضافه می شود.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تکلیف پتروشیمی ونیران، گفت: با توجه به تمایل نداشتن کشور ونزوئلا، قصد داریم که سرمایه گذار جایگزین دیگری برای این پروژه پیدا کنیم.

وی با بیان آنکه با چینی ها برای دستیابی به تکنولوژی تولید پروپیلن از گاز مذاکراتی انجام شده است، گفت: در نظر داریم که این شیوه از تولید پروپیلن را با واحدهای کوچکتر شروع کنیم.
۶ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۶۰۹