جلسه مدیران روابط عمومی و بازرگانی شرکت های عضو اتحادیه برگزار شد

جلسه مدیران روابط عمومی و بازرگانی شرکت های عضو اتحادیه برگزار شد
جلسه مدیران روابط عمومی و بازرگانی شرکت های عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی سه شنیه پنجم اسفندماه در محل دبیرخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اوپکس، در این جلسه مهندس مهدی اسپندیاری دبیر کل اتحادیه گفت : هدف از تشکیل جلسه رونق کسب و کار شرکت های عضو است و استفاده از خرد جمعی و هم اندیشی و گرد آمدن اصناف در کنار یکدیگر می تواند کمک بزرگی در تصمیم گیری ها و کیفی سازی دستورالعمل ها و تقاضاهای کارشناسی داشته باشد.

وی  افزود: ما به دنبال یک سینرژی یا هم افزایی تخصصی با اهداف کارشناسی برای رونق کسب و کار بوده و به دنبال شخص یا جناح خاصی نیستیم ، ما به دنبال ارتقای وضع موجود هستیم و در سیاست بی طرفیم.

مهندس اسپندیاری اضافه کرد: اگر بتوانیم فضایی برای بازرگانی و روابط عمومی ایجاد کنیم، می توانیم فضای کاری مناسب را برای شرکت های عضو اتحادیه  فراهم آوریم. وی با اشاره به تفاوت های موجود در وظایف بخش های بازرگانی و روابط عمومی گفت: هر چند این دو در تعریف و شرح وظیفه دو مقوله جدا از هم هستند اما می توانند همپوشانی ایجاد کنند و در کنار یکدیگر به روندها و تصمیم گیری ها سرعت دهند .

دبیر کل اتحایه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از خرد جمعی عنوان کرد و افزود: در این جلسه قرار بود که انتخابات انجام شود و شرح وظایف  و آیین نامه برای منتخبین مشخص شود که بتوانند در کنار یکدگر فضا را برای شرکت های عضو اتحادیه مناسب تر کنند اما انتخابات را به سال آینده موکول می کنیم تا تمامی شرکت های عضو حضور داشته باشند.

اسپندیاری با تاکید بر حضور قدرتمند صنعت کشور در اقتصاد جهانی، افزود: در بخش بازرگانی بحث فروش کالا یا بازاریابی مطرح نیست بلکه ابزاری برای بهتر صادر کردن و حضور موثرتر در بازارهای جهانی است که این مهم از طریق روابط عمومی و مدیریت قوی و کارامد نیز می تواند تحقق یابد.

در ادامه محسن طارمیان، مدیر روابط عمومی اتحادیه نیز گفت: در حال حاضر محصولاتی به ایران وارد می شوند که پایین تر از استاندارهای متوسط هستند و یا از مرزهای کشورمان به کشورهای همسایه صادر می شوند، مبدا این کالاها کشورهایی هستند که نه سابقه نفتی و نه سابقه کارشناسی کشورمان را دارند. این امر به اعتبار تولیدات و محصولات ایرانی لطمه وارد کرده و طبیعتا به میزان فروش آسیب می زند.

مدیر روابط عمومی اتحادیه اوپکس، یکی از راههای جلوگیری از بروز این گونه اتفاقات را همفکری اعضاء بویژه از مسیر روابط عمومی برشمردو گفت: این نشست ها می تواند با کارکارشناسی،هم افزایی تخصصی بوجود آورده و با تبادل نظرات و تجربیات رونق کسب وکار را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مجموعه اتحادیه در راستای تلاش به نفع صادرات و واردات کشور فعالیت می کند و انتخاب شرکت ها به عنوان هیت مدیره تجاری و تبلیغ پیوسته برای دعوت از سایر شرکت ها برای حضور نیز می تواند در این راستا موثر واقع شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این جلسه، دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت و گاز و پتروشیمی، اظهار داشت: در این جلسه قرار بود انتخابات شورای روابط عمومی و بازرگانی صادرکنندگان فرآورده های نفتی انجام و شرح وظایف  و آیین نامه برای منتخبین مشخص شود تا بتوانند در کنار یکدیگر فضا را برای شرکت های عضو اتحادیه مناسب تر کنند. اما این انتخابات به جلسه ِی دیگری که در سال آینده و با حضور حداکثری شرکت های عضو برگزار خواهدشد،برگزار و سازکارهای مناسب برای اجرای اهداف جمعی شکل خواهد گرفت.

مهندس اسپندیاری اظهار امیدواری کرد که این اتحادیه و مجموع اعضای آن بتوانند در راستای پیشبرد اقتصاد کشور به سمت صادرات بیشتر و تولید خصوصا جلوگیری از خام فروشی و افزایش تولید و متنوع سازی محصولات براساس استاندارد جهانی گام های اساسی بردارند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید...

۸ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۳
اوپکس |
تعداد بازدید : ۹۴۰