عرضه آخرین دستاوردها در انرژی های تجدیدپذیر در نمایشگاه اسپانیا

عرضه آخرین دستاوردها در انرژی های تجدیدپذیر در نمایشگاه اسپانیا
هجدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و محیط زیست موسوم به 'خنرا' ، در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی مادرید (ایفما) در جریان است.
در این نمایشگاه سالانه که چهارشنبه با حضور 256 شرکت از اسپانیا، آلمان، اتریش، جمهوری چک، دانمارک، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال، کانادا، شیلی، آمریکا، فرانسه، هند، ژاپن، نروژ، کره جنوبی و سوییس آغاز به کار کرد، جدیدترین محصولات در حوزه فناوری، ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ها در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر عرضه شده است.

معرفی انواع مختلف انرژی های تجدیدپذیر از انرژی خورشیدی گرفته تا کاربرد هیدروژن به عنوان سوخت، زیست توده، انرژی بادی و زمین گرمایی از نکات برجسته این نمایشگاه است.

انجمن تولیدکنندگان انرژی های تجدیدپذیر اسپانیا در مطالعه ای اعلام کرده است که نمایشگاه خنرا از این لحاظ اهمیت دارد که این بخش تقریبا هر ساله بخشی از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تامین می کند.

این انجمن پارسال پیش بینی کرده بود سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید ناخالص داخلی اسپانیا برای سال 2015 میلادی 9 میلیارد و 903 میلیون یورو معادل 0.88 درصد تولیدات این کشور باشد و در سال 2020 میلادی به 13 میلیارد و 65 میلیون یورو معادل 1.03 درصد برسد.

صنعت انرژی های تجدیدپذیر اسپانیا پیش بینی کرده است صادرات این بخش در سالهای آینده رو به رشد باشد و در سال 2015 تراز تجاری این بخش به یک میلیارد و 394 میلیون یورو و در سال 2020 میلادی به یک میلیارد و 893 میلیون یورو برسد .

نمایشگاه امسال خنرا بر چندین فعالیت برنامه ریزی شده شامل نمایش بیش از 20 پروژه با محور پایداری و بهره وری متمرکز است، همچنین 14 شرکت به ارائه و معرفی ابتکارات خود پرداختند .

در نمایشگاه امسال تعداد بسیاری از شرکت های اتحادیه اروپا حضور دارند، اما همچنین کشورهای دیگری نظیر هند و شیلی که تلاش می کنند در نخستین جایگاه این صنعت باشند نیز حضور دارند.

چند تن از کارشناسان شرکت های مختلف اسپانیایی حاضر در نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مادرید گفتند که به دلیل انعطاف پذیری کم قوانین کشورشان درصدد سرمایه گذاری برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشورهای آمریکای لاتین از جمله شیلی، پاناما و جمهوری دومینیکن هستند.

به گفته آنان خاور میانه یکی دیگر از نقاط سرمایه گذاری شرکت های اسپانیایی است.

در قسمت انرژی زیست توده طیف گسترده ای از محصولات در این نمایشگاه عرضه شده است و به گفته یکی از کارشناسان این نوع انرژی بهترین راه حل برای تامین گرما در منازل و ساختمان های غیرمسکونی است.

نمایشگاه خنرا امسال نیز همانند سال های قبل با عرضه محصولات و فناوری های جدید در بخش انرژی های تجدیدپذیر سعی کرده است کاهش مصرف انرژی، پایین آوردن هزینه برای مصرف کننده، وابستگی کمتر به منابع انرژی، خودکفا بودن، همخوانی داشتن با محیط زیست و کمک به توسعه پایدار را تبلیغ کند.
۹ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۴۹۶