قیمت نفت خام ایران بیش از یک دلار افزایش یافت

قیمت نفت خام ایران بیش از یک دلار افزایش یافت
قیمت نفت خام ایران در هفته منتهی به ٢٣ فوریه (دوشنبه، ٤ اسفندماه) در بازارهای جهانی بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارشانا، در حالی که قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه با کاهش شدید همراه شد، اما در هفته منتهی به ٢٣ فوریه قیمت نفت سبک و  ایران با یک دلار و ٦٥ سنت به ٥٦ دلار و ٦٤ سنت و نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٥٨ سنت به ٥٤ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید.

سبد نفتی اوپک نیز با یک دلار و ٩٧ سنت افزایش به ٥٦ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای سال تاکنون ٤٨ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام برنت، دوبی و عمان نیز به ترتیب با ٢ دلار و ٥٧ سنت، ٢ دلار و ٨٣ سنت و ٢ دلار و ١٦ سنت افزایش به ٦٠ دلار و ٦ سنت، ٥٨ سنت و ٦٤ سنت و ٥٨ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت دبلیو تی آی بر خلاف دیگر شاخصهای نفت خام در بازارهای جهانی ٢٨ سنت کاهش یافت و ٥١ دلار و ٤ سنت در هر بشکه معامله شد.

بر اساس این گزارش، در این هفته موسسه بیکر هیوز اعلام کرد برای یازدهمین هفته پیاپی است که تعداد سکوهای حفاری در آمریکا کاهش می یابد. به این ترتیب تعداد این سکوها با کاهش ٣٧ دکل حفاری به ١٠١٩ دکل کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید که از پنجم دسامبر ٢٠١٤ تاکنون ٥٥٦ دکل حفاری تعطیل شده است و تعداد آنها به کمترین تعداد از ژوئیه ٢٠١١ تا کنون رسیده است؛ بازار احتمال می دهد که سرانجام کاهش دکلهای حفاری به کاهش تولید در این کشور منجر شود؛ البته هنوز تولید نفت به اندازه ای کاهش نیافته است که بتواند مازاد عرضه را در بازار از بین ببرد.

موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد که تولید نفت در آمریکا در سه ماه چهارم امسال ممکن است ٦٠٠ هزار بشکه در روزافزایش یابد. هم اکنون تولید نفت آمریکا به ٩ میلیون و ٢٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین رقم از سال ١٩٨٣ تاکنون به شمار می رود؛ در عین حال ذخیره سازی نفت خام در آمریکا به شدت افزایش یافته است.

۹ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۵۲۶