شرکت ملی پخش برای ایجاد فرصتهای بیشتر باید"بنگاه اقتصادی"باشد

شرکت ملی پخش برای ایجاد فرصتهای بیشتر باید"بنگاه اقتصادی"باشد
شرکت ملی پخش باید یک بنگاه اقتصادی باشد و فعالان این حوزه نیز می بایست با کمترین هزینه های اقتصادی،بیشترین فرصتها را ایجاد کنند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که در سالهای اخیر فضای جدید اقتصادی در این شرکت ایجاد شده است، به خبرنگار شانا، گفت: یکی از بارزترین این تغییرات، تعریف ماموریتهای جدید، جدا از شکل سنتی آنهاست.

سید اسدالله احمدی نژاد با اشاره به این که روند رشد فرآورده های نفتی در دو دهه اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: این مهم نیازمند تجهیز شرکت ملی پخش به روشها و سامانه های جدیدی برای رسیدن به اصل مشتری مداری و تسهیل در انجام فعالیتهای این شرکت است.

وی فراهم شدن تسهیلات بیشتر برای خدمت رسانی مطلوب به مردم را (حتی در دور دست ترین نقاط کشور) منوط به تجهیز و استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات خواند و افزود: بهره گیری از این ابزار به دلیل گستردگی فعالیتهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و توقف ناپذیری عملیات سوخت رسانی از الزامهای مهم است.

احمدی نژاد تاکید کرد: شرکت ملی پخش تمام توان خود را برای ایجاد هزینه های فرصت فراوان با هزینه های اقتصادی کم، همچنین حداکثر استفاده از حداقل امکانات به کار گرفته است و انتظار می رود این رویکرد در همه بخشهای صنعت نفت نیز فراگیر شود.

وی با اشاره به این که فناوریها فرهنگساز و باورساز هستند، افزود: عوامل فرهنگی از بنیادی ترین عوامل ضروری و اجتناب ناپذیر برای توسعه یافتگی است  که برای پیشرفت کشور باید به کار گرفته شوند.

یکپارچه سازی ١٥ سامانه در سال آینده

احمدی نژاد از یکپارچه سازی ١٥ سامانه عملیاتی سال آینده در قالب سه سامانه عملیات،مالی اداری و بازرگانی برای تسهیل در انجام روند عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور خبر داد.

به گفته وی این سامانه های نرم افزاری در بخشهای مختلفی از جمله عملیات انبار، تعیین نرخ و پرداخت کرایه،مانیتورینگ و رصد موجودی مخازن، فروش فرآورده های نفتی، سیستم مالی و ...  فعالیت می کنند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش همچنین آغاز به کار سامانه ویدئو کنفرانس شرکت ملی پخش را یکی از مهمترین رخدادهای این شرکت در سال جاری برشمرد و گفت: با استفاده از این سامانه،دیگر نیازی به حضور فیزیکی مدیران در جلسات و دور شدن آنها (حداقل ٤٨ ساعت) از محل کار نیست.

وی همچنین از فعالیت سامانه وبینار (برگزاری سمینار در بستر وب) و همچنین ایجاد تالار گفتگو در فضای مجازی خبر داد.

احمدی نژاد گفت: بهره برداری از این فناوریها یک فرصت به شمار می آید و دنیا سالهاست که از این امکانات بهره می برد، در واقع هر زمانی که ما از این ابزار استفاده نکنیم هزینه فرصت و اقتصادی را به کشور تحمیل کرده ایم.

به گفته وی در گامهای بعدی، شرکت ملی پخش در نظر دارد با استفاده از ارتباط مجازی،مدیران ستادی را به حوزه های مناطق و مدیران مناطق را نیز به ٢٣٠ ناحیه کشور مرتبط سازد.

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۸۷۹