اختلاف 13 دلاری برنت و نفت آمریکا

اختلاف 13 دلاری برنت و نفت آمریکا
در هفته‌های اخیر نفت برنت افزایش قیمت قابل توجهی داشته بطوریکه اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به 13 دلار در هر بشکه رسیده که بیشترین اختلاف از ژانویه 2014 تاکنون است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به رغم روند صعودی قیمت نفت در هفته های گذشته، افزایش قیمت نفت آمریکا به دلیل افزایش ذخایر نفت خام این کشور تا حدودی کنترل شده در حالیکه نفت برنت در ماه فوریه به دلیل اختلالات تولید نفت و صادرات از سوی لیبی و عراق روند افزایشی سریعتری داشته است.

براساس آمار دولتی، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته هشت میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت برنت اوله هانسن تحلیلگر نفتی می‌گوید: مهمترین رخداد این هفته افزایش اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت آمریکا بود.

نفت برنت در آخرین روز معاملات هفته گذشته با دو دلار و 53 سنت افزایش به 62 دلار و 58 سنت نفت برنت در ماه فوریه یک افزایش 18 درصدی(بیشترین افزایش ماهانه از ماه می 2009 تاکنون) را تجربه کرده و 62 دلار و 58 سنت در هر بشکه معامله می‌شود. این در حالیست که نفت آمریکا در مجموع در ماه فوریه یک افزایش 3.1 درصدی داشته و 49 دلار و 76 سنت در هر بشکه در بازار داد و ستد می‌شود.

قیمت نفت برنت و نفت آمریکا هر دو پس از انتشار آمار موسسه بیکر هیوز مبنی بر کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا و همچنین انتشار اخبار کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ نفتی در اکتشاف و تولید به دلیل سقوط قیمتها، در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

اختلاف قیمت بین نفت برنت و آمریکا روز جمعه به 13 دلار در هر بشکه رسید که بیشترین اختلاف از ژانویه 2014 تاکنون است.

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۵۵۸