گاز جای گازوئیل را در سبد سوخت نیروگاه‌ها گرفت

گاز جای گازوئیل را در سبد سوخت نیروگاه‌ها گرفت
مدیرعامل توانیر با اشاره به افزایش مصرف گاز در نیروگاه‌ها و سقوط آزاد مصرف نفت کوره و گازوئیل در واحدهای نیروگاهی، گفت: گاز جای گازوئیل را در سبد سوخت نیروگاه‌ها گرفت.
همایون حائری در حاشیه بازدید از نیروگاه های برق کشور با اشاره به افزایش گازرسانی به واحدهای نیروگاهی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: همزمان با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌های برق میزان مصرف سوخت مایع و فرآورده های نفتی در این واحدها کاهش یافته است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ثبت کمترین میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها، اظهار داشت: وابستگی نیروگاه های برق کشور به سوخت های مایع سال به سال کمتر خواهد شد.

این مقام مسئول چارچوب توسعه صنعت برق کشور را بر مبنای پایداری شبکه برق، حفظ محیط زیست و ارائه خدمات به مشترکان عنوان کرد و افزود: برنامه فعلی در صنعت برق افزایش مصرف گاز به جای سوخت مایع است چرا که باعث حفظ محیط زیست و درعین حال کاهش هزینه‌های تولید و تعمیرات خواهد شد.

علی مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه درشرایط تحریم 98 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل طراحی و ساخته شده است، تبیین کرد: طرح حمایت از صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس در حال تدوین است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه این طرح که با هماهنگی و حمایت وزارت نیرو و توانیر در حال تهیه و تدوین است، تاکید کرد: کاهش تلفات، افزایش راندمان نیروگاه‌ها، پرداخت بدهی پیمانکاران، حمایت از بخش خصوصی از مهمترین محورهای این طرح حمایتی است.

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ۰۰:۴۱
تعداد بازدید : ۴۸۷