آغاز اولین دوره MBA دانشگاه وورتسبورگ در اتاق تهران

آغاز اولین دوره MBA دانشگاه وورتسبورگ در اتاق تهران
بیش از دو سال مذاکره و رایزنی سرانجام نتیجه داد و اولین دوره MBA دانشگاه دولتی وورتسبورگ آلمان با همکاری اتاق تهران رسما آغاز شد. زنگ این دوره آموزشی در حالی امروز در اتاق تهران به صدا درآمد که این اتفاق پس از دو سال مذاکره مستمر اتاق تهران با یکی از بزرگترین هولدینگ‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آلمان به نام «هولدینگ اقتصاد باواریا» شکل گرفت. قرار است اواخر فروردین ماه سال آتی، ریاست این هولدینگ آموزشی به تهران سفر کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی که در طبق هشتم اتاق تهران برگزار شد، رییس اتاق تهران به همراه سفیر آلمان در تهران و همچنین پروفسور دکتر «تومه» رییس دپارتمان MBA دانشگاه وورتسبورگ حضور داشتند. علاوه بر این، دبیرکل اتاق تهران و عباسعلی قصاعی عضو هیات نمایندگان اتاق و نیز عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و آلمان هم در نشست افتتاحیه حاضر بودند. از نکات قابل توجه مراسم افتتاحیه، خبر راه‌اندازی و تاسیس دانشگاه از سوی اتاق تهران بود که یحیی آل‌اسحاق آن را اعلام کرد. به گفته وی، اتاق تهران به دنبال تاسیس یک دانشگاه در سطح بین‌المللی است و مقدمات آن نیز فراهم شده است.
همچنین در این مراسم، پروفسور دکتر «تومه» به معرفی دانشگاه وورتسبورگ پرداخت. شور و حرارت وی در سخنرانی و بیان مطالب از نکاتی بود که دانشجویان را به وجد آورد.
همچنین امروز، میز دائم آموزشی آلمان در اتاق تهران به طور رسمی آغاز به کار کرد. قرار است از طریق این امکان، خدمات آموزشی بین‌المللی کشور آلمان در تمامی سطوح عالی، کوتاه مدت و نیز فنی و حرفه ای در اتاق تهران دنبال شود.
تدریس 30 استاد آلمانی برای 21 دانشجوی ایرانی
ثبت نام برای حضور در این دوره آموزشی از ماه ها قبل آغاز شد و طی آن، 82 متقاضی از اعضای اتاق تهران که بنگاه های اقتصادی را مدیریت می‌کنند برای شرکت در دوره MBA دانشگاه وورتسبورگ اعلام آمادگی کردند. از این تعداد، 21 نفر گزینش شده و نام آنها در فهرست اولین دانشجویان این دوره قرار گرفت. در میان دانشجویان این دوره، 6 نفر دارای مدرک دکترا و مابقی ارشد و کارشناسی هستند.
دوره MBA دانشگاه وورتسبورگ آلمان که با مشارکت اتاق تهران برگزار می شود، دو ساله است و طی این مدت دانشجویان این دوره باید 17 واحد دانشگاهی را بگذرانند. در طول این دوره، 30 استاد و استادیار از کشور آلمان تدریس این دوره را برعهده دارند و به دانشجویان پس از موفقیت در امتحانات که زیر نظر دانشگاه وورتسبورگ برگزار می شود، مدرک فوق‌لیسانس از وزارت علوم آلمان اعطا خواهد شد.
همچنین بخشی از دوره تحصیل در ایالت باواریا آلمان که دانشگاه وورتسبورگ در آن مستقر است، برگزار می شود و بازدید دانشجویان از مراکز بزرگ صنعتی آلمان از جمله کارخانه خودروسازی ب.ام.دبلیو، کارخانه اس.ای.پی، شرکت دی.اچ.ال و دیگر بنگاه های بزرگ صنعتی در دستورکار این دوره آموزشی قرار دارد.
دانشگاهی با 14 برنده نوبل
دانشگاه دولتی وورتسبورگ، جزو ده دانشگاه برتر کشور آلمان است که قدمتی نزدیک به 600 ساله دارد. این دانشگاه که توانسته در رتبه 100 تا 200 دانشگاه‌های برتر جهان قرار بگیرد در حال حاضر به 28 هزار دانشجو خدمات آموزشی ارائه می دهد و 10 هزار کارمند نیز در آن مشغول به کار هستند.
دانشگاه وورتسبورگ، 10 دانشکده را در خود جای داده که از میان آنها دانشکده پزشکی در اروپا از شهرت و اعتبار ویژه ای برخوردار است.
نکته جالب این است که دانشگاه وورتسبورگ در طول دوره فعالیت خود موفق شده 14 برنده نوبل را به جامعه علمی جهان معرفی کند.
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۱۵۸