گامهای موثر وزارت نفت در زمینه کسب استانداردهای تجهیزات صنعت نفت

گامهای موثر وزارت نفت در زمینه کسب استانداردهای تجهیزات صنعت نفت
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر گامهای موثر وزارت نفت در زمینه کسب استاندارد تجهیزات و کالاهای مصرفی خود گفت: تا کنون در این زمینه جلسات زیادی با وزارت نفت برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، نیره پیروزبخت، صبح امروز (چهارشنبه ١٣ اسفندماه) در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه گیری هیدروکربورها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: هم اکنون دانشگاههای کشور باید در توسعه پایدار ایران و به خصوص صنعت نفت نقش ویژه ای داشته باشند و این مراکز با وجود تحریمها شکوفایی علمی را جایگزین رکود علمی کرده اند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: امروزه با توجه به پیشرفتهای موجود در زمینه مدیریت ریسک و سیستمهای اندازه گیری استانداردهای ایزو ٩٠٠٠ در این حوزه، استانداردهای پیش پا افتاده ای به شمار می آید و از این رو شرکتها و سازمانهای تخصصی بایستی به دنبال کسب استانداردهای به روزتر باشند.

وی با بیان این که هم اکنون حدود دو هزار آزمایشگاه، ٢٥٠ شرکت بین المللی و سه هزار کارشناس غیر شرکتی در حوزه استاندارد در کشور فعالیت می کنند گفت: تا کنون بیش از ٢٧ هزار استاندارد برای تجهیزات مختلف تدوین شده است.

وی گفت: همسو با برون سپاری فعالیتهای سازمان ملی استاندارد هم اکنون بیش از ١٠٠ هزار نفر با این سازمان در شرکتهای بخش خصوصی فعالیت می کنند.

وی از توسعه مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: اگر ما نتوانیم علم کافی در حوزه سنجش را به دست آوریم به طور حتم مشتریان خود را در حوزه های مختلف از دست خواهیم داد.

۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۵:۰۹
تعداد بازدید : ۴۸۱