تولید گاز ایران به ۲۰۰ میلیارد مترمکعب می رسد

تولید گاز ایران به ۲۰۰ میلیارد مترمکعب می رسد
یک مقام مسئول در شرکت گاز از افزایش تولید گاز ایران به بیش از ۲۰۰ میلیارد متر مکعب تا پایان اسفند ماه سال جاری خبر داد.
منوچهر طاهری درباره آخرین وضعیت تولید گاز طبیعی در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در طول ۱۱ ماهه نخست سال جاری میزان پایداری تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹ درصد گاز توسط پالایشگاه خانگیران تامین می‌شود تصریح کرد: این پالایشگاه به لحاظ سهم تولید و تامین انرژی در شمال و شمال شرق کشور نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با اضافه شدن گاز طرح توسعه فازهای ۱۲، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بطور متوسط روزانه ۷۷ میلیون متر مکعب به تولید روزانه گاز ایران افزوده شده است، بیان کرد: از سوی دیگر با وجود افزایش مصرف گاز بخش خانگی اما هیچ گونه محدودیتی برای تامین گاز صنایع و کارخانه ها اعمال نشده است.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه های برق کشور شده است، تاکید کرد: این میزان تحویل گاز طبیعی معادل ۲۵ درصد تولید کل گاز طبیعی کشور را شامل می شود.

طاهری با اشاره به اختصاص روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به صنایع و کارخانه های بزرگ کشور، تبیین کرد: در مجموع پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تولید گازکشور با ثبت یک رکورد جدید از مرز ۲۰۰ میلیارد مترمکعب عبور کند.

۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ۲۱:۰۳
مهر |
تعداد بازدید : ۶۰۹