رفع نیازهای اصلی جامعه راز ماندگاری سازمانهای اقتصادی

رفع نیازهای اصلی جامعه راز ماندگاری سازمانهای اقتصادی
عباس شعری مقدم با بیان این که هدف هیچ بنگاه اقتصادی نباید تنها کسب سود باشد، گفت: برآورده کردن نیازهای اصلی جامعه آن هم به بهترین نحو ممکن، راز ماندگاری سازمانهای اقتصادی است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شعری مقدم در پنجمین جشنواره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: امروزه بنگاه‌های اقتصادی کشورمان در مسیر جهانی شدن و پیوستن به نظام تجارت جهانی با چالشهای بی شماری روبرو هستند، زیرا حضور در بازارهای جهانی و حتی در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است.

شعری مقدم ادامه داد: به دلیل گستردگی و پیچیدگی فرایندها و ساختارها تنها کسانی می‌توانند در این صحنه رقابت به بقای خود ادامه دهند که بتوانند نسبت به خواسته‌ها و انتظارهای مشتریان و ذینفعان خود پاسخگو و در کنار آن گوشه چشمی هم به سودآوری و ثروت آفرینی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این زمینه مطالعات متعددی از نظر شناسایی عوامل کلیدی موثر بر بهبود عملکرد سازمانها صورت گرفته که جوایز ملی کیفیت و مدلهای مختلف سازمانی نظیر دومینگ، بالدریچ از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مدلهای تعالی سازمانی ابزارهای قوی هستند که برای سنجش میزان استقرار این عوامل در سازمانهای مختلف به کار گرفته می‌شوند، با بکارگیری این مدل‌ها سازمان‌ها می‌توانند از یک سو میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه‌‌های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهند و از سوی دیگر عملکرد خود را با سایر سازمان‌ها به ویژه با بهترین آنها مقایسه کنند.

شعری مقدم گفت: مدلهای تعالی سازمانی پاسخی است به این سوال که سازمان برتر چگونه سازمانی است چه اهدافی و مفاهیمی را دنبال می‌کند و چه برتری‌هایی نسبت به رقبای خود دارند.

وی گفت: امروز از کشورهای دنیا با تکیه بر این مدل‌ها جوایزی را در سطح ملی و منطقه‌ای برقرار کرده‌اند که محرک سازمان‌هایشان در تعالی رشد و ثروت‌آفرینی است، مدل‌های تعالی با محور قرار دادن کیفیت محصول (کالا یا خدمات) و مشارکت همه اعضای سازمان می‌توانند رضایت مشتری را جلب و منافع ذینفعان را فراهم نموده و در عین حال یادگیری فردی و سازمانی را با تکیه بر خلافیت و نوع‌آوری تثیبت و ترویج کنند.

لوح سیمین جشنواره تعالی پتروشیمی به بخش خصوصی رسید

بر پایه این گزارش، به دنبال برگزاری پنجمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، شرکت تولیدی صنعتب فراسان با کسب بالاترین امتیاز؛ موفق به کسب لوح سیمین این جشنواره شد.

در این جشنواره که با هدف نهادینه کردن بهبود مستمر کیفیت برپا شده بود، بیش از ٩٢ شرکت پتروشیمی و صنایع مرتبط با آن مشارکت داشتند که پس از بررسیها و ارزیابیهای دقیق و کارشناسانه، شرکت فراسان؛ لوح سیمین این جشنواره از از سوی عباس شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به محمدرضا ظهیرامامی، مدیرعامل شرکت فراسان اهدا شد.

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۴۹۴