توربین ملی بزودی در یکی از ایستگاههای تقویت فشار گاز رونمایی می شود

توربین ملی بزودی در یکی از ایستگاههای تقویت فشار گاز رونمایی می شود
توربین ملی به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی و مورد نیاز صنعت گاز با نام تجاری «IGT٢٥» بزودی در یکی از ایستگاههای تقویت فشار گاز رونمایی می شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این توربین با توان ٢٥ مگاوات تعریف و توسط یکی از شرکتهای داخلی بومی سازی شده است.

محمدعلی امام افزود: هم اکنون توربینهایی از این دست با ظرفیت مختلف در ناوگان انتقال گاز وجود دارند و آزمایشهای توربین ملی با ظرفیت ٢٥ مگاوات نیز بصورت کامل پایان یافته است.

وی یادآور شد: باتوجه به بومی سازی توربین، خدمات پس از فروش آن نیز از سوی شرکتهای داخلی ارائه می شود و علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، تاثیر بسزایی در مدیریت زمان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه با اشاره به وجود ٣٠٠ هزار قلم کالا در ناوگان انتقال گاز ایران، تصریح کرد: تاکنون در بخش وسیعی از این کالاها به خودکفایی رسیده ایم و داخلی سازی مابقی این کالا نیز در دستور کار است.

به گزارش شانا، با توجه به حساسیت پروژه توربین ملی، تیمی متشکل از استادان متخصص این حوزه در دانشگاه علم و صنعت، شورای راهبری متشکل از مدیران و متخصصان حوزه توربین در شرکت ملی گاز و نمایندگانی از شرکت مجری بر روند کار نظارت دارند.

بر پایه این گزارش، تستهای این توربین در شش مرحله بر اساس طراحی و ساخت زنجیره تامین داخلی انجام شده است.

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۵۲۱