بهره برداری از فاز ١٢ پارس جنوبی به خلق منابع مالی جدید می انجامد

بهره برداری از فاز ١٢ پارس جنوبی به خلق منابع مالی جدید می انجامد
توسعه هر فاز پارس جنوبی، متغیرهای کلان اقتصادی را به سمت رشد مثبت تغییر می‌دهد؛ بنابراین، متغیر خروج غیر تورمی اقتصاد از رکود وابسته به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.

ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار شانا و در پاسخ به این سؤال که بهره برداری از هر فاز پارس جنوبی، چه متغیرهای اقتصادی را می‌تواند دستخوش تغییر کند؟ گفت: توسعه در پارس جنوبی، به هر میزان که پیش برود، سودمند است. ازاین‌رو، باید برنامه تبدیل گاز خام به فرآورده نیز تدوین شود؛ بنابراین لازم است کشور از سهم خود، در میدان مشترک پارس جنوبی، به شکل مطلوب بهره‌مند شود.

وی افزود: این امر، - یعنی توسعه در پارس جنوبی- قابلیت تأثیر بر اقتصاد و تحولات مرتبط با آن را به‌خصوص خلق منابع مالی جدید برای کشور دارد.

این نماینده مجلس نهم، درباره رابطه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و خروج اقتصاد کشور از وضع رکود، گفت: به‌طور حتم، این سرمایه‌گذاری برای برون‌رفت کشور از وضع کنونی اقتصاد، مؤثر است؛ ازاین‌رو، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باید اولویت باشد.

فتحی پور، افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، کشور را از خام فروشی رها می‌کند.

فاز ١٢ برخلاف بسیاری از فازهای قبلی که به شکل نصف و نیمه افتتاح می‌شد، با حفاری اغلب چاه‌های سه سکوی اصلی و راه‌اندازی کامل پالایشگاه افتتاح رسمی خواهد شد. افتتاح فاز ١٢ قرار است در حالی صورت گیرد که تولید این فاز، بیش از یک سال قبل شروع شده و این در حالی است که در دولت قبل، راه‌اندازی تنها یک ردیف از پالایشگاه بدون تولید گاز و آن هم به صورت نیمه، با مراسم افتتاح همراه می‌شد.

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۵۸۱