پیشرفت فیزیکی ١٤ درصدی پتروشیمی متانول آپادانا

پیشرفت فیزیکی ١٤ درصدی پتروشیمی متانول آپادانا
مدیرعامل شرکت پتروشیمی متانول آپادانا با بیان این که بر اساس برنامه زمان بندی، این پروژه به دو بخش زمان بر و با فناوری بالا و بخش عادی تقسیم بندی شده است، گفت: بر اساس این برنامه، تاکنون این پروژه ١٤ درصد در مقابل ١٤,٦ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تورج سید ارونقی در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر این که زحمتهای زیادی برای تسطیح زمین پروژه متانول آپادانا کشیده شده است، گفت: تاکنون همه سفارشهای خرید کالا در این پروژه به سازندگان ایرانی داده شده است.

وی با یادآوری این که قرارداد دانش فنی و مهندسی پایه طرح پتروشیمی ونیران آپادانا با شرکت کازاله سوئیس و مهندسی تفضیلی آن در ابتدا با کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پیدک از ایران و KT  از ایتالیا امضا شد، گفت: با تشدید تحریمهای بین المللی یکجانبه، در عمل شرکتهای خارجی نتوانستند در این پروژه حضور پر رنگی داشته باشند، از این رو مسئولیت این شرکتهای اروپایی به شرکت پیدک شیراز سپرده شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی متانول آپادانا گفت: هم اکنون بخش عظیمی از کالاهای خارجی پروژه در حال تهیه از سازندگان داخلی است به عنوان مثال بخشهایی از کالاهای مربوط به واحد پروسسی از جمله Towerها و Air Unitها و همچنین بویلرهای کمکی به شرکتهای ایرانی سپرده شده است که تا دو هفته آینده نخستین پکیج از کالاهای ایرانی وارد سایت و بلافاصله نصب می شود.

صرفه جویی ٦٠ میلیارد تومانی در پتروشیمی متانول آپادانا

سید ارونقی گفت: شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت هلدینگ خلیج فارس وظیفه مدیریت طرح (MC ) پتروشیمی متانول آپادنا را برعهده گرفته که با جایگزینی این شرکت با شرکتهای خارجی بیش از ٦٠ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور به همراه داشته است.

وی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گفته، پتروشیمی متانول آپادانا با ظرفیت یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن تا سه سال و نیم آینده به بهره برداری خواهد رسید؛ هم اکنون مجوزهای لازم همچون محیط زیست و اخیرا جواز بهره برداری و تاسیس این پروژه از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی متانول آپادانا گفت: هم اکنون ساختمانهای صنعتی، مخازن به ترتیب ٨٠ و ٤٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، با توجه به اهمیت این طرح، هر درصد پیشرفت فیزیکی در آن بر ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس تاثیر مثبت می گذارد.

وی در پایان اضافه نمود که منابع انسانی موجود در شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و زیر مجموعه های آن از نیروهای با سابقه و مجرب صنعت پتروشیمی کشور هستند که سبب می شود ضمن انتقال تجربه، تخصص و استانداردهای روز این مجموعه به بخش خصوصی، نقش شرکت هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنعت پتروشیمی در آینده را کلیدی تر کند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۵۷۹